ناامیدی کاربران از قیمت بالای آیفون ۸

به نظر می‌رسد که شرکت اپل در سال ۲۰۱۷ سه آیفون جدید را معرفی کند که یکی از این سه گوشی از صفحه نمایش OLED برخوردار بوده و طراحی جدیدی را نیز داشته باشد. اخیرا یک شرکت خدمات مالی امریکایی برآورد خود از قیمت احتمالی آیفون ۸ را اعلام کرده است.

ناامیدی کاربران از قیمت بالای آیفون ۸

به گزارش کلیک ، تحلیلگران موسسه مالی گلدمن ساکس، بر این باورند که کمپانی اپل فقط دو نسخه از آیفون ۸ را به بازار ارائه می‌دهد و قیمت آن نیز با توجه به ظرفیت حافظه داخلی این دو گوشی تعیین می‌گردد. در سال ۲۰۱۶، اپل سه گوشی آیفون با ظرفیت‌های ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت ارائه کرد، اما در حال حاضر تحلیل‌گران این موسسه مالی اعتقاد دارند که خبری از آیفون ۸ با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نخواهد بود.

در همین زمینه تحلیلگران موسسه مالی گلدمن ساکس ادعا کردند که آیفون ۸ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۹۹۹ دلار قیمت خواهد داشت و مدل دیگر آن با ۲۵۶ گیگابایت حافظه با قیمت ۱۰۹۹ دلار عرضه خواهد شد. البته عرضه نکردن آیفون ۸ با ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، چندان منطقی نیست زیرا به این ترتیب اپل می‌تواند میانگین قیمت پرچمدار جدید خود را کاهش داده و کاربران را برای خرید آن ترغیب کند.

با توجه به این موضوع که آیفون ۸ نسبت به آیفون ۷ پلاس حدود ۱۳۰ دلار گران‌تر است، احتمال دارد که فقط طیف محدودی پرچمدار جدید اپل را تهیه کنند و کاربران دیگر نیز به سوی پرچمداران اندرویدی یا آیفون‌های ارزان‌قیمت‌تر این سازنده یعنی آیفون ۷s و آیفون ۷s پلاس بروند.

در گزارشی که گلدمن ساکس منتشر کرده است قیمت آیفون‌های دیگری که در سال ۲۰۱۷ معرفی می‌شود به این شرح است آیفون ۷s پلاس با قیمت ۷۶۹ دلار و آیفون ۷s نیز با قیمت ۶۴۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

بر اساس پیش بینی شرکت خدمات مالی امریکایی از بین آیفون‌های جدید شرکت اپل فقط آیفون ۸ است که در مقایسه با آیفون‌های قبلی گران‌تر است. آیفون ۷s و آیفون ۷s پلاس تحت عنوان نسخه‌های بروز شده‌ای از آیفون‌های ۲۰۱۶ عرضه می‎شوند و احتمالا افزایش قیمت قابل توجهی نیز نخواهند داشت. بر اساس شایعات منتشر شده هر دو مدل دارای نمایشگر LCD بوده و مانند مدل‌های قبلی سنسور تشخیص اثر انگشت در حاشیه پایین صفحه نمایش قرار دارد، همچنین احتمال دارد که آیفون ۷s و آیفون ۷S Plus به فناوری شارژ بی‌سیم نیز مجهز باشند.

علت افزایش قیمت آیفون ۸، زیاد بودن هزینه‌های تولید این گوشی است. انتظار می‌رود که این مدل دارای صفحه نمایش OLED و بدون انحنا باشد، به علاوه برمبنای شایعاتی که در گذشته شنیده‌ایم سامسونگ دیسپلی تولید صفحه نمایش آیفون ۸ را به عهده دارد. کمپانی اپل آیفون ۸ را مجهز به یک سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی کرده است که این موضوع قیمت تولید آیفون ۸ را ۲۰ دلار افزایش داده است. شایعات حاکی از آن است LG Innotek و PrimeSense به ترتیب برای تامین ماژول‌های دوربین سلفی برای تشخیص چهره سه‌بعدی و فراهم آوردن الگوریتم‌های مورد نیاز برای این ویژگی با اپل همکاری خواهند کرد.

ارسال نظر