آیفون ۸ اسکنر اثر انگشت ندارد!

رسانه کلیک – بر اساس خبر منتشر شده در وال استریت ژورنال، اپل نتوانسته است سنسور اثر انگشت را در زیر صفحه‌ نمایش OLED قرار دهد و آیفون ۸ بدون اسکنر اثر انگشت عرضه می‌شود.

آیفون ۸ اسکنر اثر انگشت ندارد!

کمتر از یک هفته دیگر تا رونمایی بزرگ آیفون ۸ باقی‌ مانده است و خبرهایی به گوش می‌رسد که آیفون ۸ از اسکنر اثر انگشت برخوردار نخواهد بود. اسکنر اثر انگشت برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ به گوشی‌های هوشمند آیفون وارد شد و تا به امروز به‌ عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی سری های آیفون مطرح بوده است.

بر اساس خبرهای منتشرشده در ماه‌های گذشته در بلومبرگ، آیفون ۸ با سنسور اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی عرضه می‌شود. در چند هفته گذشته تحلیل‌گران به این موضوع اشاره کردند که حسگر اثر انگشت آیفون ۸ بر روی پنل صفحه‌نمایش عرضه نمی‌شود و حالا این خبر قوت گرفته است که سنسور اثر انگشت در آیفون ۸ وجود ندارد.

در خبرهای اولیه در رابطه با سنسور اثرانگشت آیفون ۸ به این نکته اشاره‌ شده بود که سنسور اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش OLED قرار خواهد گرفت. پیش‌تر هم شرکت‌هایی زیادی نظیر سامسونگ تلاش کردند تا سنسور اثرانگشت را در زیر صفحه‌نمایش OLED قرار دهند، ولی موفق نبودند حالا به نظر می‌رسد آیفون هم در این زمینه شکست‌خورده است و ترجیح داده حس‌گر اثر انگشت را از آیفون ۸ حذف کند و به‌ جای آن از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی استفاده کند.

تأخیر اپل در عرضه آیفون ۸ تا امروز واکنش‌های زیادی از طرف منتقدان در پی داشته است و این کاستی در عرضه سنسور اثر انگشت بعد از این همه تأخیر بدون شک واکنش‌های منفی زیادی در پی خواهد داشت و اپل باید منتظر هجمه کامنت های ناخوشایند باشد.

شایعات زیادی در رابطه با طراحی مجدد آیفون ۸ در سال ۲۰۱۷ شنیده شد که با حذف سنسور اثر انگشت ممکن است این شایعه به حقیقت بپیوندد.

گفتنی است؛ همزمان با عرضه آیفون ۸، آیفون‌های ۷S و ۷S+ هم عرضه می‌شوند و باید دید اپل با این حجم کاری وقت طراحی دوباره آیفون ۸ را دارد یا خیر.

ارسال نظر