هزینه خرید آیفون در هر کشور چقدر است؟

رسانه کلیک - اپل به‌ تازگی جدیدترین آیفون های خود را به علاقه‌مندان معرفی کرد. حال با معرفی این مدل‌های جدید، نظرات کاربران در ارتباط با هزینه خرید آیفون‌ ها و مشخصات آن در اینترنت دست به دست می‌چرخد.

هزینه خرید آیفون در هر کشور چقدر است؟

با رونمایی از جدیدترین مدل‌های آیفون، «فلیپ اشمیت» مهندس نرم‌افزار، سایتی راه‌اندازی کرده که طی آن هزینه خرید آیفون را در کشورهای مختلف بررسی می‌کند. وی امید دارد مردم از طریق این سایت، اطلاعات لازم را برای خرید موبایل مورد علاقه خود کسب کنند.

اشمیت در ایمیلی توضیح داد: «هدف از راه‌اندازی این سایت این است که مردم با انتخاب کشور محل زندگی خود و سایر کشورها، بتوانند قیمت این مدل‌ها را با هم مقایسه کنند و ببیند در برخی کشورها، هزینه خرید آیفون‌ های جدید با چه قیمت گزافی همراه است».

طبق گزارشات BBC در سال ۲۰۱۱، نوجوان ۱۷ ساله چینی، یکی از کلیه‌های خود را فروخت تا بتواند آیفون و آیپد بخرد. حال با افزایش بی‌رویه قیمت این تلفن‌های هوشمند محبوب، به نظر می رسد بیش از پیش شاهد فروش اندام بدن افراد، برای خرید این مدل‌ها باشیم.

از طریق این سایت، کاربران می‌توانند به منظور بررسی هزینه خرید آیفون X، کشور محل زندگی خود و کشورهای دیگر را انتخاب کنند و ببینند با شرایط کاری و میزان درآمد خود، ظرف چند روز قادر به خرید آیفون X هستند. برای مثال، در کشور هلند با ۸ ساعت کار روزانه، تنها ۱۲ روز زمان می‌برد تا هزینه خرید آیفون X جور شود اما در مکزیک با ۸ ساعت کار روزانه، ۲۵۵ روز طول می‌کشد تا بتوان این دستگاه را خریداری کرد.

اگر شرایط خرید آیفون X در مکزیک به نظرتان ناعادلانه می آید، بد نیست بدانید در اوگاندا با ۸ ساعت کار روزانه و حقوق ماهیانه ۱٫۷۰ دلار، ۳۵ سال طول می‌کشد تا آیفون X با رم ۶۴ گیگابایتی خریداری شود.

با کمک این سایت و از مقایسه‌ای که بین میزان درآمد افراد در کشورهای مختلف صورت می‌گیرد، می‌توان فهمید که هزینه خرید آیفون در بسیاری از کشورها بسیار بالا است و امید می‌رود مسئولان اپل در پی ساخت موبایل‌های با صرفه‌تر باشند.

ارسال نظر