خبر رونمایی از آیفون ۸ باعث افزایش قیمت سهام اپل شد

رسانه کلیک – ارسال دعوتنامه مراسم بزرگ اپل در ۱۲ سپتامبر که احتمال می‌رود تا در این مراسم از آیفون ۸ رونمایی شود، باعث شده تا سهام شرکت اپل افزایش یابد.

خبر رونمایی از آیفون ۸ باعث افزایش قیمت سهام اپل شد

شرکت اپل دعوتنامه مراسم بزرگ ۱۲ سپتامبر مصادف با ۲۱ شهریورماه را برای رسانه‌ها ارسال کرده است اما توضیح نداده است که قرار است در این مراسم بزرگ در مقر جدید اپل و در سالن استیو جابز دقیقا چه محصولاتی رونمایی شوند. این در حالی است که پیش از این، شایعات بسیار زیادی مبنی بر رونمایی از نسل جدید آیفون با نام آیفون ۸ در ماه سپتامبر طی یک روسیداد بزرگ منتشر شده بود و این مسئله باعث شده تا توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کند که در نهایت افزایش ۰٫۷ درصدی هر سهم اپل از ۱۶۴ دلار به ۱۶۴٫۵۲ دلار را در پی داشته است؛ در واقع با این افزایش قیمت سهام حالا ارزش سهام کمپانی اپل به بالاترین نرخ طی ۳۶ سال اخیر رسیده است.

شرکت اپل همواره به دلیل فروش و محبوبیت بسیار زیاد گوشی آیفون سوددهی بسیار خوبی داشته است اما سهام اپل در سال میلادی جاری تنها ۴۲ درصد افزایش داشته است و درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۶ میلادی دارای کاهشی ۷٫۷ درصدی بوده که زنگ خطری برای اپل به شمار می‌‎رود و از آن جایی که دو سوم از سود عملیاتیذ اپل از طریق فروش آیفون حاصل می‌شود، سرمایه گذاران اپل انتظار دارند تا اپل برای نسل جدید آیفون بروزرسانی عظیم و قابل توجهی در نظر گرفته باشد تا بتواند توجه کاربران را جلب و فروش آیفون جدید را تضمین کند تا در نهایت سود سهام اپل افزایش چشمگیری داشته باشد.

گزارش‌های غیر رسمی حاکسی از این است که شرکت اپل در این مراسم قرار است تا از نسل جدیدی از آیفون با نام آیفون۸ ، نسخه‌های ارتقا یافته خانواده آیفون ۷ با نام‌های آیفون ۷S و آیفون ۷S Plus و نسل جدید اپل واچ و اپل تی وی در کنار اسپیکر هوم پاد و همچنین نسخه نهایی سیستم عامل iOS و مک رونمایی کند.

طبق شایعات منتشر شده، موبایل آیفون ۸ به عنوان نسل جدید آیفون به صفحه نمایشی ۵٫۸ اینچی از نوع اولد با نسبت صفحه نمایش به بدنه بالا، سنسورهای تشخیص چهره، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده مجهز شده است که می‌تواند محبوبیت بالا و فروش بالای این اسمارت فون را تضمین کند.

ارسال نظر