اپل آیفون را در برابر آب مقاوم می کند

این  یک اختراع برای سیستم های شاتر است که  تک تک اجزای اپل در برابر آب و سایر مایعات و هم چنین گرد و خاک محافظت می کنند.

اپل آیفون را در برابر آب مقاوم می کند

به گزارش کلیک،دراین برنامه ی کاربردی جدید اپل یک شاتر در حال چرخش از اجزای سیستم در برابر آسیب آلاینده های مخرب محافظت می کند.

شرکت اپل به تازگی سیستمی را کشف کرده که پورت های اسپیکر و میکروفون را در هنگامی که قصد استفاده از آن ها را نداریم به منظور حفاظت و نگهداری در برابر آسیب مایعات و دیگر آلاینده ها به طور اتوماتیک مسدود می کند. در این راستا ، شرکت اپل گوشی ایفون 6S خود را با پوشاندن صفحه ی برد آن از ماده ی سیلیکون به صورت ضد آب ساخت.

این فناوری به جای آن که کل محفظه را ضد آب کند بیشتر برای حفاظت اجزایی که فوق العاده نسبت به آب حساس اند در نظر گرفته است. یقینا این تکنیک و فناوری به وسیله ی شرکت اپل اختراع شده است.

در حال حاضر کمپانی اپل یک برنامه کاربردی و جدید ثبت کرده است که به نظر می رسد متفاوت باشد ولی دقیقا به منظور حفاظت از دیگر اجزای ایفون از جمله اسپیکر ها و میکروفون و هر چیز دیگری که در محفظه ی گوشی پشت یک پورت قرار می گیرد طراحی و در نظر گرفته شده است.ثبت این اختراع در روز پنج شنبه منتشر شد و بیان کرد که یک سیستم شاتر جدید درون محفظه ی ایفون قرار می گیرد و وظیفه ی آن محافظت از سیستم صوتی گوشی و دیگر اجزای الکترونیکی که ممکن است در معرض عناصری در میان پورت های باز قرار بگیرند می باشد.این شاتر می توانست در بین سیستم و پورت محفظه ی گوشی قرار بگیرد و یا می توانست به طور ساده تر یک درپوش یا روکش باشد که پورت مورد نظر را بپوشاند.برای مثال در گوشی ایفون 6 شاتر ها می توانستند به منظور پوشش پورت مربوط به هدفون و یا فضاهای باز برای اسپیکر دقیقا در پایین گوشی قرار بگیرند.

شرکت اپل در درجه ی اول در نظر دارد که شاتر به صورت اتوماتیک از ورود هر گونه رطوبت و گرد و خاک به داخل گوشی با استفاده از سیستم نظارتی اش جلوگیری کند. برای مثال وقتی که گوشی در حال پخش صوتی است و شاتر مربوطه ی آن باز است در صورت وجود رطوبت یا گرد و خاک شاتر باید به طور اتوماتیک بسته شود.

شرکت اپل هم چنین بیان می کند که شاتر ها هم می توانند به صورت دستی باز و بسته بشوند و هم با استفاده از کنترل کننده های الکترونیکی که حاوی دستورات باز و بسته کردن باشند.

البته گوشی ایفون تنها محصول کمپانی اپل نیست که دارای این دهانه های پورت برای اجزای الکترونیکی باشد. کمپانی اپل ادعا دارد که کاربرد های دیگر برای سیستم شاتر میتواند شامل کامپیوتر های شخصی و لپ تاپ ها و یا حتی تلویزیون ها و هم چنین لوازم یا دستگاه های جانبی مانند هدفون ها و انواع دستگاه های پخش کننده صوتی و تصویری نیز باشد.

ارسال نظر