هزینه ساخت آیفون ایکس تنها ۳۵۷ دلار است!

رسانه کلیک – پرچمدار جدید اپل به قیمت ۹۹۹ دلار به فروش می‌رسد؛ هزینه ای که ممکن است بسیاری از کاربران را از خرید این گوشی منصرف کند. اما آیا می‌دانستید هزینه ساخت آیفون ایکس تنها ۳۵۷ دلار است؟

هزینه ساخت آیفون ایکس تنها ۳۵۷ دلار است!

آیفون ایکس یکی از گران‌ترین محصولاتی است که اپل تاکنون به بازار عرضه کرده است. این تلفن هوشمند با برچسب قیمت ۹۹۹ دلاری به بازار عرضه می‌شود. البته سوالی که ذهن هر کسی را مشغول می‌کند، هزینه ساخت آیفون ایکس است.

سایت TechInsights با بررسی آیفون ایکس تخمین زده است که هزینه تولید هر آیفون ایکس حدود ۳۵۷.۵۰ دلار تمام می‌شود. اگر این تخمین درست باشد، اپل با فروش هر آیفون ایکس به سود خوبی دست می‌یابد. در واقع اپل به ازای فروش هر آیفون ایکس ۶۴ درصد سود می‌برد؛ موضوعی که اسباب رضایت سهام‌داران اپل را فراهم کرده است.

از طرفی، برای آیفون ۸ نیز تخمین زده شده که حاشیه سود این مدل برای اپل ۵۹ درصد است. باید در نظر گرفت که آیفون X از قطعات گران‌تری نسبت به آیفون ۸ بهره می‌برد؛ برای مثال می‌توان به نمایشگر ۵.۸ اینچی اولد اشاره کرد که قیمت آن ۶۵.۵۰ دلار است. در حالی که نمایشگر ۴.۷ اینچی آیفون ۸ تنها ۳۶ دلار هزینه در پی دارد.

هزینه ساخت آیفون ایکس

تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل در مصاحبه‌ای درباره نحوه قیمت‌گذاری عنوان کرد:

علت قیمت‌گذاری محصولاتمان به دلیل امکانات و تکنولوژی است که همراه با جدیدترین محصولاتمان به کاربران ارائه می‌شود. ما نمی‌خواهیم هزینه بیشتری از کاربر بگیریم یا بالاترین قیمت موجود در بازار را ارائه دهیم. در واقع، ما می‌خواهیم با توجه به قیمت واقعی، محصولاتمان را به فروش برسانیم. آیفون ایکس نیز از تکنولوژی‌های جدید و جالبی بهره می‌برد که در نوع خود نمونه هستند. ما نیز می‌خواهیم هرچه سریع‌تر آن را به دست طرفدارانمان برسانیم.

آیفون ایکس هفته گذشته به بازار جهانی عرضه شد. با وجود اینکه هنوز اطلاعات رسمی منتشر نشده است، اما مطالعات حاکی از فروش بیشتر این تلفن هوشمند نسبت به آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس است.

منبع: Techspot

ارسال نظر