تکنولوژی تشخیص چهره آیفون X دست پلیس‌های آمریکایی را بازتر می‌کند!

رسانه کلیک - شرکت اپل مدعی است که تکنولوژی تشخیص چهره می‌تواند به طور کامل امنیت کاربران و حریم شخصی آنان را تأمین کند اما آیا این گوشی در برابر پلیس و دادگاه هم از اطلاعات خصوصی افراد محافظت می‌کند؟

تکنولوژی تشخیص چهره آیفون X دست پلیس‌های آمریکایی را بازتر می‌کند!

به گزارش کلیک؛ به نقل از وبگاه cnet، تکنولوژی تشخیص چهره در آیفون ۱۰ (آیفون X) این روزها به بحثی داغ در بین طرفداران گوشی‌های اپل بدل شده است. به نظر برخی از کاربران نه تنها این تکنولوژی اطمینان بخش نیست بلکه کمی هم ترسناک به نظر می‌رسد؛ به همین دلیل اپل راه دشواری در پیش دارد تا طرفدارانش را راضی نگه دارد.

به تازگی برخی از کارشناسان فناوری موارد حقوقی استفاده از Face ID در آیفون X را بررسی کرده‌اند. به گفته این کارشناسان، تکنولوژی تشخیص چهره شاید برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد عادی عالی باشد، اما فناوری بیومتریک در دادگاه و مراکز پلیس نمی‌تواند همانند رمزهای عبور ساده و قدیمی از اطلاعات فرد محافظت کند.

در واقع به خاطر تکنولوژی تشخیص چهره در آیفون ۱۰، باز کردن قفل این گوشی توسط پلیس (بدون نیاز به گرفتن مجوز) همانند گرفتن عکس در هنگام بازداشت مجاز است.

قضات در آمریکا تصریح کرده‌اند که مردم باید به درخواست پلیس از اثر انگشت خود برای باز کردن اپل از طریق شناسه Touch ID استفاده کنند و این قانون برای فناوری تشخیص چهره آیفون X هم صدق می‌کند.

بنابراین بر خلاف کلمه عبور، فناوری‌های بیومتریک مانند تشخیص چهره و اثر انگشت در قانون اساسی ایالات متحده آمریکا شامل موارد حریم خصوصی نمی‌شود.

جاش کینگ افسر ارشد حقوقی در مارکت Avvo ضمن توصیه به کاربران برای استفاده از رمزهای ساده و قدیمی گفت: «بیومتریک ها در برابر قانون از شما حمایت کمتری می‌کنند، هرچند که بر اساس قانون دیوان عالی کشور آمریکا که در سال ۲۰۱۴ میلادی تصویب شده است، جستجوی پلیس در تلفن همراه افراد نیاز به دریافت حکم دارد.

البته همان‌طور که اپل در راه اندازی iPhone X اعلام کرد، شناسه تشخیص چهره برای باز کردن گوشی نیاز به توجه فرد به سمت دوربین جلو دارد و اگر کسی بخواهد بدون تمایل شما صفحه را باز کند، کافی است که چشمان خود را بسته نگه دارید تا Face ID عمل نکند؛ اما اگر پلیس حکم داشته باشد می‌تواند فرد را مجبور کند تا گوشی را باز کند.

ارسال نظر