کاهش 39 درصدی سود «فاکس کان» به دلیل مشکلات آیفون 10

رسانه کلیک - سود شرکت تایوانی فاکس کان به دلیل مشکلات موجود بر سر تامین و تولید آیفون 10 کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد.

کاهش 39 درصدی سود «فاکس کان» به دلیل مشکلات آیفون 10

بر اساس گزارش اخیر وال استریت ژورنال، میزان حاشیه سود فاکس کان به مقدار 39 درصد کاهش پیدا کرده است. این میزان، اختلاف بسیار زیادی با پیش‌بینی‌های انجام شده برای وضعیت مالی این شرکت در سه ماهه سال جاری دارد.

مهم‌ترین مشتری فاکس کان در چند سال گذشته شرکت آمریکایی اپل بوده است و این شرکت اخیرا وظیفه تولید آیفون 10 و همچنین آیفون 8 و 8 پلاس را بر عهده داشت.

با این حال وال استریت ژورنال مشکلات مربوط به تولید آیفون هزار دلاری را از مهم‌ترین دلایل کاهش چشمگیر سوددهی فاکس کان عنوان کرده است.

همانطور که می‌دانید، آیفون 10 اولین تلفن هوشمند شرکت بزرگ کوپرتینویی است که با نمایشگر بدون حاشیه مجهز به پنل OLED تولید می‌شود. استفاده از این پنل نمایشگر در روند تولید آیفون 10 با مشکلات زیادی همراه بوده است.

همین مسئله در کنار مشکلات مربوط به انطباق قطعات مربوط به دوربین جلویی پرچمدار جدید اپل باعث شده تا مدیران فاکس کان تجربه اقتصادی تلخی را در بازه زمانی ذکر شده داشته باشند.

تا پیش از این و مشخصا در اکتبر سال جاری، خبرگزاری بلومبرگ نیر در گزارشی اعلام کرده بود که مشکلات مربوط به تامین قطعات مربوط به دوربین Truedepth که به طور مستقیم با سیستم تشخیص چهره این گوشی موسوم به فیس آیدی سر و کار دارد، باعث ایجاد مشکلات قابل توجهی برای تولید آیفون 10 شده است. البته جالب اینجا است که ادعای مطرح شده توسط بلومبرگ بعدها از سوی اپل تکذیب شد.

مشکلات بر سر تولید آیفون 10 در نهایت باعث شد تا این تلفن هوشمند، 6 هفته پس از عرضه آیفون 8 و 8 پلاس روانه بازار شود و در عین حال اپل نتواند در زمان قابل قبولی پاسخگوی بسیاری از پیش خریدهای انجام شده از آیفون 10 باشد، تا حدی که برخی از سفارش‌ها را بین 5 تا 6 هفته بعد به خریداران آمریکایی و 2 تا 3 هفته بعد به خریداران اروپایی تحویل دهد.

علاوه بر این گزارش‌های منتشر شده از TrendForce نشان می‌دهد که نزدیک به 44 میلیون آیفون در فصل سوم مالی 2017 تولید شده بود که این مقدار در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی به میزان دو برابر و به طور مشخص 81 میلیون واحد دستگاه رسیده بود.

مجموع این مسائل در نهایت باعث شده بود تا میزان تولید آیفون 10 با چالش‌های گوناگونی روبرو شود و شرکت‌های تامین کننده قطعات و همچنین اسمبل کننده این دستگاه‌ها، از جمله فاکس کان با مشکلات مختلفی روبروی شوند.

ارسال نظر