آیفون X در مقابل پرچم‌داران اندرویدی چه حرفی برای گفتن دارد؟

رسانه کلیک – تا زمانی که آیفون‌های جدید عرضه عمومی نشوند، نمی‌توان با قطعیت درباره عملکردشان اظهار نظر کرد. ولی حداقل با توجه به مشخصات آیفون X روی کاغذ و صرف نظر از قیمت هزار دلاری آن، به نظر می رسد پرچمدار جدید اپل به خوبی از پس رقبای خود بر بیاید.

آیفون X در مقابل پرچم‌داران اندرویدی چه حرفی برای گفتن دارد؟

اپل روز سه‌شنبه در رویداد خبری خود، از جدیدترین آیفون‌های خود یعنی آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون X رونمایی کرد. آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در ظاهر و باطن همان آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس سال گذشته هستند که به‌روز رسانی‌های جدید را دریافت کرده‌اند. تنها تفاوت قابل توجه این دستگاه با نسل قبلی خود، بدنه پشتی آن است که به جای فلز از شیشه ساخته شده و امکان پشتیبانی از شارژ بیسیم را فراهم می‌کند.

برخی از قطعات آیفون X هم شبیه آن چیزی است که در آیفون ۸ اس بکار رفته است. اما طراحی این دستگاه کاملاً عوض شده و نمایشگر آن که تقریباً تمام چهره جلویی گوشی را پوشانده از فناوری OLED استفاده می‌کند و باز کردن قفل دستگاه با استفاده از سیستم جدید تشخیص چهره انجام می‌شود. ضمن آنکه این آیفون هم از شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند.

هنوز به راحتی نمی‌توان در مورد عملکرد اجرایی آیفون ۸ و آیفون X در مقایسه با رقبا اظهار نظر کرد. ولی در سایر زمینه‌ها، مثل شارژ بیسیم و نمایشگر جدید، آیفون‌های تازه پا به پای تلفن‌های اندرویدی حرکت کرده‌اند.

مقایسه مشخصات آیفون ۸ و آیفون X با چند نمونه از پرچمداران اندرویدی بازار در زیر آورده شده است.

مقایسه آیفون ۸ و آیفون X

ارسال نظر