همه چیز درباره iPhone X؛ قیمت، زمان عرضه و مشخصات

رسانه کلیک - آیفون ایکس از جدیدترین پرچم‌داران این فصل اپل است که همراه با آیفون ۸ معرفی شد، اما علی رقم شباهت‌های بی‌شماری که این دو با یکدیگر دارند، iPhone X توجهات بیشتری را به خود جلب کرد.

همه چیز درباره iPhone X؛ قیمت، زمان عرضه و مشخصات

بسیاری از علاقه‌مندان برند اپل به دنبال عرضه آیفون ایکس به بازار هستند، اما شایعات حاکی از آن است که تجهیزان به کار رفته در این مدل، بسیار خاص و در نتیجه تولید آن بسیار زمان‌بر است. همان‌طور که از این شایعات بر می آید ، کسانی که iPhone X را پیش‌خرید نکنند، باید مدت‌زمان بیشتری منتظر بمانند تا مدل محبوبشان به بازار عرضه شود.

گفته می‌شود پیش‌فروش این مدل از تاریخ ۲۴ اکتبر ( ۲ آبان) شروع و عرضه آن نیز ۳ نوامبر برابر با ۱۲ آبان انجام می‌شود. حال با توجه به مشخصات سخت‌افزاری این مدل، احتمالاً عرضه این مدل به بازار، با کمی تأخیر صورت می‌گیرد ؛ حتی به نظر می‌رسد تنها چند ساعت پس از آغاز پیش‌فروش ، ظرفیت آن تکمیل شود.

قیمت iPhone X نسبت به سایر مدل‌های این خانواده بسیار گران‌تر و احتمالاً ۱۲۸۰ دلار است که بر حسب حافظه داخلی دستگاه، قیمت آن متغیر خواهد بود. برخلاف آیفون ۸ ، این مدل تنها با دو حافظه داخلی ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود .

همان‌طور که در اخبار آمده ، مشخصات آیفون ایکس و آیفون ۸ تقریباً یکسان است. هر دو دارای پردازنده فوق سریع «Bionic» هستند، با شارژر بی‌سیم شارژ می‌شوند ، واقعیت افزوده در هر دو مدل استفاده شده و دوربین‌های این دو بهبود قابل توجهی پیدا کرده‌اند .

به جرات می‌توان گفت این دو مدل تفاوت‌های بسیار کمی دارند، اما اولین تفاوت آن‌ها، در صفحه‌نمایش است. در طراحی صفحه‌نمایش مدل iPhone X از فناوری‌های جدیدتر بهره گرفته شده و صفحه‌نمایش OLED این مدل، تمام پنل جلویی گوشی را پوشش داده است.

بزرگ‌ترین راز iPhone X در صفحه‌نمایش این مدل است که اپل پس از سال‌ها دست به تغییرات اساسی در طراحی آن زده است. حال شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزاری، به دنبال تغییر و همگام‌سازی برنامه‌های خود با صفحه‌نمایش این مدل هستند که می‌توان گفت تا حدودی به مشکل برخورد کرده‌اند.

از دیگر تفاوت‌های این دو مدل می‌توان به فناوری تشخیص چهره iPhone X اشاره کرد که جای خود را به حسگر اثر انگشت داده است. تاکنون هیچ‌کس نظری در ارتباط با این فناوری نداشته و ظاهراً همه منتظرند تا این مدل در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

ارسال نظر