قربانی شدن پنل های OLED سامسونگ در پی فروش کم آیفون ایکس

رسانه کلیک - اپل در سال 2017 از آیفون ایکس با ویژگی های جدیدی رونمایی کرد. این دستگاه اولین گوشی هوشمند اپل محسوب می شود که از طراحی تمام صفحه بهره می برد. آیفون ایکس اپل به نمایشگر OLED تولیدی سامسونگ مجهز است.

قربانی شدن پنل های OLED سامسونگ در پی فروش کم آیفون ایکس

تنها چند روز بعد از انتشار گزارشی مبنی بر فروش 29 آیفون ایکس ( اپل 3 ماه آخر سال میلادی گذشته 29 میلیون آیفون 10 فروخت )، منابع صنعتی در کره جنوبی خبر از کاهش 10 درصدی تولید پنل های OLED توسط یکی از کارخانه های سامسونگ می دهند. علاوه بر این کاهش، این شرکت برنامه خود مبنی بر توسعه کارخانه در ویتنام برای تولید پنل های OLED را بخاطر آینده نامعلوم آیفون ایکس اپل به تعویق انداخته است.

این منبع در گزارش خود ذکر کرده است:

کارخانه A3 به طور خاص برای تولید پنل های OLED مورد نیاز اپل طراحی شده است. قطعا با کاهش فروش آیفون ایکس اپل، درآمد سامسونگ از این کارخانه نیز کاهش خواهد یافت.

این کارخانه ماهانه نزدیک به 135 هزار پنل OLED تولید می کند که از این مقدار، بیش از 100 هزار پنل OLED تحویل اپل داده می شود.

پنل های OLED

در حالی که هنوز برنامه اپل برای مدل های جایگزین آیفون ایکس مشخص نشده است، ولی منابع خبری در کره جنوبی خبر از توسعه دو آیفون جدید با نمایشگرهای 5.85 و 6.46 اینچی می دهند. احتمال تولید پنل های OLED یاد شده توسط شرکت ال جی وجود دارد.

یکی دیگر از قطعاتی که به احتمال زیاد تولید آن بر عهده شرکت ال جی خواهد بود، باتری است. بخش شیمی کمپانی ال جی در حال توسعه باتری با طراحی L شکل است که انرژی موردنیاز آیفون های اپل در سال 2018 را تامین می کند. بر اساس گزارشاتی که در گذشته منتشر شده بود، انتظار می رود تولید انبوه این باتری ها امسال آغاز شود.

اگرچه آیفون X فروشی کمتر از انتظار اپل را تجربه می کند ولی سال آینده به احتمال زیاد شاهد رونمایی از جایگزین آن با پنل OLED و طراحی تمام صفحه خواهیم بود.

ارسال نظر