آیا مشکل پیکسل سوختگی صفحه نمایش، آیفون X را با خاک یکسان می‌کند؟

رسانه کلیک – اگر تصور می‎کنید، شرکت اپل ناگهان یک نمایشگر اولد (OLED) جادویی و بی‎نظیر ساخته است که تمامی رنگ‎ها را بدون مشکل به شما نشان می‎دهد، بهتر است یه بار دیگر فکر کنید. این شرکت در حال حاضر با معضل پیکسل سوختگی نمایشگر آیفون ایکس مواجه است!

آیا مشکل پیکسل سوختگی صفحه نمایش، آیفون X را با خاک یکسان می‌کند؟

زمانی که گوشی‎های جدید گوگل یعنی Pixel 2 XL به بازار آمدند، کاربران از مشکل سوختگی پیکسل (burn in) نمایشگر آن‎ها حیرت زده شدند؛ مشکلی که سبب می‎شود تصاویر قبلی بر روی نمایشگر گوشی بقایایی بر جا بگذارند! گوگل با دو برابر کردن مدت ضمانت این گوشی‎ها سعی کرد تا این اتفاق را از دل کاربران در بیاورد.

از سوی دیگر گوشی iPhone X اپل به بازار آمده است که از قضا از یک نمایشگر اولد (OLED) بهره می‎برد، ولی برخلاف محصول گوگل که از POLED ساخت شرکت ال‎جی استفاده می‎کند، اهالی کوپرتینو از اولد ساخته شده بر اساس فرآیند نمایشگرهای آمولد سامسونگ در این مدل استفاده کرده‌اند.

در دورانی که گوشی‎‌ها ویژگی جدیدی برای ارائه ندارند و تقریباً همگی از طراحی مشابهی استفاده می‎کنند، شرکت‎ها به دنبال این هستند که گجت‎های خود را با امتیازهایی مجهز کنند که به نسبت رقبا آن‎ها را متمایز کند. نمایشگرهای روشن‎تر، جذاب‎تر جزو این امتیازها به شمار می‎روند (iPhone X دارای فناوری دیگری به اسم Face ID است که در آینده بسیاری از گوشی‎های هوشمند از آن بهره خواهند برد).

شرکت اپل به تازگی صفحه پشتیبانی از نمایشگر گوشی‎های خود را با این بیانیه به‎روزرسانی کرد که ممکن است پیکسل سوختگی نمایشگر آیفون ایکس یا اندکی مشکل ماندگاری تصویر در این مدل به چشم بخورد.

از طرف دیگر اپل می‎گوید که این نمایشگر بهترین نمایشگر اولد است که یک گوشی هوشمند تا به حال از آن برخوردار شده است و آن‎ها به نحوی آن را ساخته‎اند که به نسبت هر محصول دیگری از نظر کاهش اثرات سوختگی بهتر باشد.

همه این بیانه ها در شرایطی منتشر می‌شود که کماکان با نمایشگرهای اولد روبه‌رو هستیم. به عبارت دیگر، اپل می‌گوید: «نمایشگرهای اولده پس از استفاده های طولانی می‎توانند از خود اندکی تغییرات تصویری به نمایش بگذارند. این قضیه طبیعی است و می‎تواند شامل «ماندگاری تصویر» یا «سوختگی پیکسل» شود که به دنبال این مشکل، نمایشگر اثراتی از تصاویر قبلی را حتی زمانی که تصویر جدیدی بر روی صفحه نشان می‌دهد».

اپل از اظهار نظر بیشتر در این مورد خودداری کرده است. از این رو، باید منتظر بمانیم تا ببینیم این غول عرصه تکنولوژی با این معضل بزرگ که ممکن است فروش آیفون X را تحت الشعاع قرار دهد، چطور دست و پنجه نرم می‌کند.

منبع: CNET

ارسال نظر