میزان فروش آیفون X در سه ماهه اول 2018 کمتر از پیش بینی ها خواهد بود

رسانه کلیک - آیفون X یکی از محبوب ترین گوشی های هوشمند موجود در بازار محسوب می شود. با این حال میزان فروش آیفون X در سه ماهه اول 2018 کمتر از پیش بینی تحلیلگران خواهد بود.

میزان فروش آیفون X در سه ماهه اول 2018 کمتر از پیش بینی ها خواهد بود

در حقیقت میزان فروش آیفون ایکس از پیش بینی تحلیلگران کمتر است. در حالی که تحلیلگران به فروش 20 تا 30 میلیون دستگاه آیفون X در سه ماهه اول 2018 اشاره می کردند، مینگ چی کو خبر از فروش 18 میلیون در این بازه زمانی می دهد.

KGI دو دلیل برای فروش نه چندان مناسب آیفون X عنوان کرده است. تحلیلگران به میزان فروش آیفون X در کشور چین امید داشتند، ولی به علت چرخه تعویض طولانی تر گوشی هوشمند در این کشور، آیفون X فروش مناسبی را در چین تجربه نمی کند. این امر میزان فروش محصولات اوپو و هواوی را نیز در این کشور کاهش داده است.

دلیل دوم برای فروش کم این دستگاه مربوط به برش بالای نمایشگر موسوم به "ناچ" است. به عقیده کاربران چینی این برش باعث کاهش کارایی نمایشگر این گوشی هوشمند شده است.

انتظار می رود میزان فروش آیفون X در سه ماهه دوم سال 2018 برابر با 13 میلیون دستگاه باشد. با توجه به این موضوع می توان امید به رشد حداکثری 5 درصد فروش آیفون های اپل در نیمه اول سال 2018 نسبت به نیمه اول سال 2017 داشت.

میزان فروش آیفون ایکس

کو ادعا خود مبنی بر معرفی سه آیفون جدید در امسال را دوباره در گزارش خود تکرار کرده است. یکی از این دستگاه ها دارای نمایشگر 6.1 اینچی با فناوری LCD، نمونه دیگر مجهز به صفحه نمایش OLED با اندازه 6.5 اینچی و مدل دیگر نیز به عنوان جایگزین آیفون X معرفی خواهد شد.

در این گزارش به توقف فروش آیفون X در میانه سال 2018 اشاره شده است. اگر این گزارش صحت داشته باشد، میزان فروش آیفون X در مدت زمان حضور در بازار برابر با 62 میلیون دستگاه خواهد بود. اپل معمولا بعد از معرفی مدل های جدید، به فروش آیفون های قدیمی ادامه می دهد که شاید شاهد این موضوع برای آیفون X نباشیم.

شاید میزان فروش آیفون ایکس مطابق با میل اپل نباشد، ولی باید به این موضوع توجه داشت که بازار گوشی های هوشمند اشباع شده است. با توجه به پیشرفت های کم نسل های جدید محصولات شرکت های مختلف، کاربران به تعویض دیرهنگام دستگاه های خود تمایل دارند.

ارسال نظر