ثبت بیش از ۳٫۴ میلیون درخواست خرید آیفون SE در کشور چین!

بنا به گزارشات به دست آمده، هم اکنون بیش از ۳٫۴ میلیون نفر در کشور چین به منظور خرید آیفون ۴ اینچی جدید اپل یا همان آیفون SE ثبت نام به عمل آورده و درخواست رزرو این محصول را داشته‌اند!

ثبت بیش از ۳٫۴ میلیون درخواست خرید آیفون SE در کشور چین!

کمپانی اپل در سال ۲۰۱۴ آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس خود را معرفی کرد. عمده‌ترین تغییر محسوسی که این دو محصول نسبت به نسخه‌های پیشین سری آیفون‌های اپل داشتند مربوط به اندازه صفحه نمایش آن‌ها بود. اپل همواره آیفون‌هایش را به صفحه نمایش‌های کوچک و ۴ اینچی مجهز می‌کرد و عقیده‌ای نسبت به تجهیز محصولاتش به نمایشگرهای بزرگ‌تر نداشت. در واقع اپل کمپانی بود که در ابتدا مجهز کردن گوشی‌های هوشمند به صفحه نمایش‌های بزرگ را مورد تمسخر قرار داده بود. تمسخر سامسونگ از سوی اپل در سال ۲۰۱۱ و در زمانی که سامسونگ از فبلت گلکسی نوت خود با نمایشگر ۵٫۳ اینچی رونمایی کرد فراموش نشدنی است! هنگامی که سامسونگ برای اولین بار فبلت گلکسی نوت را معرفی کرد، اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد که نمایشگر بزرگ این گوشی آن را شبیه به یک نان بربری می‌کند!

اما نهایتا ثابت شد که ایده سامسونگ در این زمینه بهتر از تصورات اپل بوده و استقبال کاربران از سری فبلت‌های گلکسی نوت سامسونگ و صفحه نمایش بزرگ آن جالب توجه بود. نهایتا با گذشت زمان استفاده از صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر در گوشی‌های هوشمند به امری رایج تبدیل شد. هم اکنون شاید صفحه نمایش‌های ۴٫۷ الی ۵ اینچی را بتوان اندازه‌ای معمولی برای نمایشگر یک گوشی هوشمند دانست. اپل هم که این موضوع را درک کرده بود و می‌دانست که میزان استقبال کاربران از گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگرهای بزرگ‌تر در حال افزایش است، در سال ۲۰۱۴ آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس خود را با تجهیز به نمایشگرهای ۴٫۷ و ۵٫۵ اینچی روانه بازار کرد. بنابراین اپل هم شروع به تولید و عرضه آیفون‌های مجهز به صفحه نمایش بزرگ‌تر کرد و این کار را همچنان ادامه می‌دهد.

اما در این بین برخی از کاربران تمایل داشتند که همچنان یک آیفون ۴ اینچی و کوچک را خریداری کنند. در این بین هنگامی که این دسته از مشتریان اپل رو به سمت انتخاب بهترین آیفون ۴ اینچی این شرکت می‌رفتند با آیفون ۵S مواجه می‌شدند. آیفون ۵S آخرین آیفون مجهز به نمایشگر ۴ اینچی اپل بود، بنابراین از نظر سخت افزاری هم قدرتمندترین آیفون ۴ اینچی این شرکت محسوب می‌شود. اما آیفون ۵S اپل در سال ۲۰۱۳ معرفی شده بود و پرچمدار سال ۲۰۱۳ اپل بود، بنابراین جای تعجبی وجود نداشت که از این محصول در سال ۲۰۱۶ از نظر سخت افزاری محصولی ضعیف به شمار آید. حال تکلیف آن دسته از کاربرانی که علاقمند استفاده از آیفون‌های ۴ اینچی و قدرتمند اپل بودند چه می‌شد؟

به گزارش کلیک، اپل برای پاسخگویی به نیازهای این دسته از مشتریان خود دست به طراحی آیفون SE زد. آیفون SE اپل هفته‌ گذشته و در جریان کنفرانس اختصاصی که این شرکت برگزار کرده بود به طور رسمی معرفی شد. این آیفون از ظاهری کاملا شبیه به آیفون ۵S اپل بهره‌مند بوده و صفحه نمایش آن ۴ اینچی است، اما از نظر سخت افزاری محصولی آپدیت شده و قدرتمند به شمار می‌رود. بنابراین آیفون SE می‌تواند گزینه بسیار عالی برای آن دسته از کاربرانی باشد که تمایل به استفاده از آیفون‌های ۴ اینچی و کوچک و در عین حال قدرتمند اپل دارند.

در ابتدا که خبرهای مربوط به احتمال عرضه این آیفون ۴ اینچی منتشر شد، بسیاری از افراد عقیده داشتند که این موضوع نمی‌تواند برای اپل سودآور محسوب شود. به بیان دیگر اغلب افراد بر این باور بودند که استقبال کاربران از آیفون جدید ۴ اینچی اپل خوب نخواهد بود، اما آمار ارائه شده اخیر خلاف این موضوع را ثابت می‌کند. آمار جدید مربوط به درخواست رزرو آیفون SE اپل در کشور چین امروز از سوی شبکه CNBC منتشر شد!

به گزارش کلیک، ظاهرا هم اکنون تنها در کشور چین بیش از ۳٫۴ میلیون نفر به منظور خرید آیفون SE اپل وارد عمل شده و درخواست رزرو این محصول را به ثبت رسانده‌اند. البته باید اشاره داشته باشیم که ثبت درخواست خرید یک محصول در کشور چین با سایر مناطق نظیر ایالات متحده متفاوت است. در ایالات متحده هنگامی که شما به منظور رزرو یا پیش خرید یک محصول اقدام کنید باید مبلغ مربوط به آن را پرداخت نمایید و سپس محصول مورد نظرتان در بازه زمانی تعیین شده به دستتان می‌رسد. اما در کشور چین روند پیش خرید یک محصول این چنین نیست و شما در ابتدا تنها باید فرم درخواست خرید محصول مد نظر را پر کنید و سپس در زمانی که عرضه آن آغاز می‌شود نسبت به پرداخت وجه مورد نیاز اقدام نموده و محصول خود را دریافت کنید. از اینرو و با توجه به اینکه هنوز پولی مابین ۳٫۴ میلیون نفر مشتری آیفون SE و شرکت اپل رد و بدل نشده، این احتمال وجود دارد که تمامی این افراد به واقع نسبت به خرید آیفون SE اقدام نکنند. اما با این وجود ثبت درخواست این چنینی برای آیفون SE اپل قابل پیش بینی نبود و موضوعی بسیار جالب است.

در این بین گزارشات به دست آمده حاکی از آن است که بیشترین درخواست خرید آیفون SE برای رنگ طلایی آن به ثبت رسیده و پس از آن رنگ رزگلد بیشترین درخواست خرید را داشته است. شایان ذکر است که عرضه این محصول از روز سی و یکم ماه مارس آغاز می‌شود. نظر شما در رابطه با آیفون ۴ اینچی یا همان آیفون SE اپل چگونه است؟ آیا تمایلی نسبت به خرید این آیفون ۴ اینچی و قدرتمند دارید؟

منبع: gsmarena

ارسال نظر