زبانه باریک‌تر و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر آیفون های سال 2018

رسانه کلیک - شایعات منتشر شده درباره آیفون های سال 2018 غالبا بر عرضه 3 مدل آیفون در سال جاری میلادی دلالت دارند که دارای زبانه‌ای باریک‌تر و بازگشت حسگر اثر انگشت به گوشی این بار در زیر صفحه است.

زبانه باریک‌تر و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر آیفون های سال 2018

بر اساس اکثر شایعات منتشر شده، در سال 2018 مجموعاً 3 دستگاه آیفون معرفی خواهند شد. جدیدترین این شایعات که از یک منبع خبری در کره جنوبی منتشر شده می‌گوید که LG Innotek، یکی از تأمین‌کنندگان سخت‌افزار برای اپل، در حال ساخت سیستم دوربین TrueDepth برای آیفون‌های بعدی است. همچنین در همین شایعه می‌خوانیم که همانند iPhone X، آیفون های سال 2018 با داشتن زبانه‌ای باریک‌تر از آیفون ایکس، دارای قابلیت صفحه نمایش تمام صفحه خواهند بود و البته قرار است حسگر اثر انگشت هم در زیر صفحه نمایش تعبیه شود.

این شایعه می‌گوید علاوه بر LG Innotek، چند شرکت چینی هم که البته نامی از آن‌ها گفته نشده، به تأمین قطعات برای ماژول دوربین آیفون های سال 2018 خواهند پرداخت و قرار است جای کمپانی شارپ را پر کنند.

اکثر شایعات اخیر مدعی این موضوع هستند که اپل در سال 2018 قصد معرفی 2 گوشی با صفحه نمایش OLED و یک گوشی با صفحه نمایش LCD را دارد. اما آخرین خبر درز کرده می‌گوید که به علت فروش کمتر از حد انتظار آیفون ایکس، اپل تصمیم به عرضه 2 گوشی با صفحه نمایش LCD و یک آیفون با صفحه نمایش OLED گرفته است. به هر حال هر کدام از این شایعات درست باشند، انتظار می‌رود آیفون های سال 2018 و حتی iPad Pro امسال دارای دوربین TrueDepth و Face ID برای تشخیص چهره سه بعدی باشند.

بر اساس گزارش Atherton Research، اپل احتمالاً آیفون های سال 2018 را با زبانه‌ای باریک‌تر نسبت به چیزی که در آیفون ایکس می‌بینیم خواهد ساخت. همچنین گفته شده که این شرکت اهل کوپرتینو در حال آزمایش ماژول‌های کوچکتر برای دوربین TrueDepth خود است.

اپل در آیفون ایکس به کلی حسگر اثر انگشت را حذف کرد؛ تصمیمی که ظاهراً بر اساس خبرهای منتشر شده احتمالاً حالا این شرکت از آن پشیمان شده است. چرا که تحقیقات نشان می‌دهد کاربران آیفون به وجود این حسگر بسیار عادت کرده بودند و آن را به Face ID ترجیح می‌دهند. در نتیجه قرار است آیفون های سال 2018 مجهز به این ویژگی باشند؛ البته نه به شکل سنتی آن و در پایین گوشی. بر اساس شنیده‌های همین منبع خبری، حسگر اثر انگشت آیفون‌های جدید در زیر صفحه نمایش تعبیه خواهند شد. علاوه بر این شایعه‌ها، شنیده شده که اپل قصد معرفی آیفون اقتصادی iPhone SE 2 را نیز در سال 2018 دارد.

ارسال نظر