قابلیت Do Not Disturb While Driving در آیفون های مجهز به iOS 11

آیفون در به روز رسانی نرم افزاری جدید خود از بسیاری از قابلیت های جدید رونمایی کرد که یکی از آن ها حالت Do Not Disturb While Driving است که به معنای عدم اختلال در حین رانندگی است که به رانندگان تأکید می کند در حین رانندگی به مسیر رانندگی خود توجه کنند.

قابلیت Do Not Disturb While Driving در آیفون های مجهز به iOS 11

به گزارش کلیک ، با استفاده از به روز رسانی جدید آیفون شما دیگر در مسیر رفتن توجه بیشتری به رانندگی خود می کنید و گوشی هوشمند شما موجب حواس پرتی شما نمی شود.

به روزرسانی iOS 11 پاییز امسال در آیفون ها و آی پد ها در دسترس قرار می گیرد و یکی از حالت های اضافه شده در این به روز رسانی حالت "Do Not Disturb While Driving است. هنگامی که شما در حال رانندگی هستید و نوتیفیکیشن های خود را مشاهده می کنید، ممکن است این نوتیفیکیشن حاوی پیغامی برای شما باشد و حتی ممکن است نوتیفیکیشن بازی شما باشد در هر صورت بسیاری از مواقع اتفاق افتاده است که این پیغام ها حواس شما را پرت کرده و ممکن است حتی خطر آفرین نیز شده باشد.

در واقع این نوتیفیکیشن باعث می شود تا شما در حین رانندگی از هر گونه حواس پرتی خودداری کنید و اگر لحظه ای گوشی هوشمند شما حواس شما را پرت کند این نوتیفیکیشن به شما هشدار می دهد که در حین رانندگی هستید و باید مراقب باشید.

Federighi یکی از سخنرانان اصلی WWDC 2017 اظهار کرده که این حالت در واقع به این منظور طراحی شده است تا در حین رانندگی شما به جاده نگاه کنید و گوشی هوشمند شما حواس شما را پرت نکند.

اگر شما گوشی هوشمند خود را بر روی این حالت بگذارید و مخاطبینی را از پیش تعیین کنید، اگر در حین سفر شما این مخاطبان با شما تماس داشته باشند و یا پیغامی به شما بفرستند، پیام های پیش فرضی از قبیل، بعداً با شما تماس می‌گیرم و یا در حین رانندگی هستم با شما تماس می‌گیرم برای آن ها فرستاده می شود. در بسیاری از نقاط دنیا استفاده از گوشی هوشمند حین رانندگی ممنوع است ولی همیشه همه افراد از قوانین پیروی نمی کنند. در واقع هدف اصلی اپل از این قابلیت تأمین امنیت افراد در حین رانندگی بوده است. بسیاری از افراد به علت استفاده از گوشی هوشمند در حین رانندگی و ارسال پیام کوتاه در حین رانندگی جان خود را از دست داده اند، شاید استفاده از این قابلیت بهانه ای باشد تا دیگر در رانندگی از گوشی هوشمند استفاده نکنیم.

ارسال نظر