همکاری ایران و آلمان برای ارائه سرویس کسب و کار اینترنتی

شرکت آلمانی Software AG، شرکتی معروف در بازار جهانی نرم‌ افزارهای سازمانی و مدیریت عملیات تجاری است که برای دیجیتالی شدن سازمان‌ ها بستری به نام End to End را فراهم می کند. این شرکت قدیمی ترین ارائه کننده پلتفرم کسب ‌وکار دیجیتال (Digital Business Platform) در دنیاست.

همکاری ایران و آلمان برای ارائه سرویس کسب و کار اینترنتی

به گزارش کلیک، خبرها گویای آن است که برای ارائه سرویس به کسب و کارهای اینترنتی در ایران، قرار این شرکت آلمانی با گروه توف نورد ایران همکاری ‌کند. خبرها حاکی از آن است که قرار است پر استفاده ترین نرم افزار مدیریت سازمانی آریس (IRIS) این شرکت، فارسی ‌سازی شود.

شرکت های بزرگی در دنیا از این پلتفرم استفاده می کنند اما سوال اصلی این است که چطور می توان بالاترین بهره وری را داشت.

کارشناسان امر معتقدند در این زمینه چند نکته باید رعایت شود. اول آن که بستری که وارد کشور می شود باید بتواند نیازهای محلی را تامین کند؛ و همچنین باید مطابق فرهنگ کشور بومی سازی شود.

از سوی دیگر با ورود تکنولوژی و دانش مربوطه به داخل کشور، کسب درآمدهای ارزی منطقه ای صورت خواهد گرفت. مساله دیگری که در این مورد باید رعایت شود، پلتفرم ها در داخل کشور مستقر باشند تا اگر به هر دلیلی شرکت مربوطه آن را از دسترس خارج کرد، کسب و کارهای اینترنتی را به تعطیلی نکشاند.
نکته ای دیگر که کارشناسان روی آن تاکید دارند اهل فن بودن شرکت طرف ایرانی است.

لزوم نظارت دولتی بر روند کار نیز از دیگر مسایلی است که کارشناسان امر گوشزد می کنند.
بازار بکر ایران، توجه های زیادی را به خود جلب کرده است که اگر مسئولان و کارشناسان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش و توجه لازم را به خرج دهند، به طور اطمینان بخشی ایران خواهد توانست در منطقه به جایگاه کلیدی برسد.

ارسال نظر