دادستان تهران از مدیر عامل تلگرام شکایت کرد!

رسانه کلیک - عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از مدیر عامل تلگرام، پاول دروف شکایت و بر علیه او به دلیل نقض قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام جرم کرده است که واکنش جالب مدیر عامل تلگرام را در پی داشته است.

دادستان تهران از مدیر عامل تلگرام شکایت کرد!

به گزارش کلیک ؛ عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران به دلیل نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران توسط پیام رسان تلگرام از مدیر عامل تلگرام یعنی پاول دروف شکایت و بر علیه او اعلام جرم کرده است و اعتقاد دارد که تبعیت تلگرام از قوانین کشورهای غربی باعث عدم رسیدگی به این جرایم نیست.

دادستان تهران در رابطه با اتهامات تلگرام گفت: به دلیل این اعلام جرم، شبکه تلگرام علاوه بر ارائه خدمات به گروه‌های تروریستی از جمله داعش، به بستری مناسب برای سایر فعالیت‌های مجرمانه از جمله هرزه نگاری کودکان، قاچاق انسان و مواد مخدر تبدیل شده است.

واکنش پاول دروف در مقابل جعفری دولت آبادی

مدیر عامل تلگرام، پاول دروف در واکنش به شکایت مطرح شده علیه دروف و پیام رسان تلگرام توسط دادستان تهران، جعفری دولت آبادی گفت: شگفت زده شدم! ما همواره به صورت فعال محتوای تروریستی و پورنوگرافی را در ایران مسدود می‌کنیم. فکر می‌کنم دلایل اصلی این تصمیم (اعلام جرم) مسائل دیگری است.

بر اساس آمارهای قبلی منتشر شده، تلگرام محبوبترین شبکه اجتماعی در ایران است که حدود ۴۰ میلیون کاربر فعال دارد و ۵۸ درصد از این کاربران دارای سنی بالای ۱۸ سال هستند. همچنین امیر خوراکیان نیز چندی پیش اعلام کرده بود که تلگرام ۶۰ درصد از ترافیک پهنای باند کشور را به خود اختصاص داده است.

واکنش سیستم قضایی ایران در مقابل وزارت ارتباطات

جعفری دولت آبادی هنوز به صحبت‌های مدیر عامل تلگرام واکنش نشان نداده است اما با توجه به واکنش‌های اخیر سیستم قضایی باید انتظار فعالیت‌هایی تند بر علیه پیام رسان روسی تلگرام را داشت که امروزه محبوبترین پیام رسان در میان کاربران ایرانی است و توانسته در صدر جدول جایگاه شبکه‌های اجتماعی محبوب ایران بایستد

صحبت‌های افراد سرشناس سیستم قضایی ایران در رابطه با فضای مجازی به فیلترینگ و مسدود کردن این فضا تاکید دارد این در حالی است که رویکرد واعظی به عنوان وزیر ارتباطات اسبق و محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در رابطه با شبکه‌های اجتماعی افزایش دسترسی مردم و مخالفت با فیلترینگ با ایجاد راهکارهای اساسی است.

ارسال نظر