آغاز کنفرانس ایران کانکت با حضور ۴۰۰ نماینده داخلی و خارجی

کنفرانس ایران کانکت ۲۰۱۶ صبح امروز سه‌شنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگان ۴۰۰ شرکت داخلی و خارجی در حوزه ICT در تهران آغاز به کار کرد.

آغاز کنفرانس ایران کانکت با حضور ۴۰۰ نماینده داخلی و خارجی

به گزارش کلیک، این کنفرانس یکی از کنفرانس‌های «ظرفیت ارتباطات» در جهان است که تا پیش از این به صورت سالیانه و بعضا دو بار در سال در قاره‌های مختلفی چون اروپا و آسیا برگزار می‌شد.

امسال این کنفرانس توسط شرکت ارتباطات زیرساخت برای اولین بار به مدت دو روز در تهران برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات، نمایندگان شرکت‌های خارجی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف سرمایه‌گذاری در پروژه‌های حوزه ICT ایران در این کنفرانس شرکت کرده‌اند.

تمرکز بر روی امکانات ارتباطی و مخابراتی ایران، ظرفیت‌های شبکه مادر مخابراتی، جذب سرمایه‌های خارجی، به روز کردن تجهیزات شبکه مخابرات و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای از جمله مباحث مورد توجه در این کنفرانس بین‌المللی خواهد بود

همچنین موضوع استفاده از مسیرهای زمینی انتقال دیتا و جایگزینی این مسیرها به جای مسیرهای دریایی کنونی با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی ایران در اتصال شرق به غرب آسیا و اتصال شمال به جنوب و آبهای آزاد از موارد مورد توجه مذاکره‌کنندگان ایرانی در این کنفرانس خواهد بود.

موقعیت استراتژیک ایران برای ترانزیت بخشی از دیتای منطقه و جهان، امنیت و ثبات سیاسی ایران، سرمایه‌گذاری‌های گسترده در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی از جمله ویژگی‌هایی است که وزارت ارتباطات در تعامل با طرف‌های خارجی و شرکت‌های بزرگ مخابراتی دنیا برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود اعلام کرده است.

از ۱۰ سال پیش یک شرکت مجری غیردولتی انگلیسی به نام یورومانی (Euromeney) کنفرانس‌هایی در کشورهای مختلف برگزار می‌کند و این کنفرانس سالانه دو بار در آسیا برگزار می‌شود. در این اجلاس مدیران ارشد شرکت‌های فعال درحوزه ICT گرد هم آمده و آخرین اطلاعات پیرامون نوآوری‌ها و فناوری‌های نوین این حوزه مطرح شده و همچنین پتانسیل‌های موجود برای سرمایه‌گذاری در حوزه ICT معرفی می‌شود.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گذشته خیلی تلاش شده بود که یکی از این جلسات در ایران انجام شود تا اپراتورها و شرکت‌های ICT توانایی‌های ایران در این حوزه بیشتر آشنا شوند و با شرکت‌های مختلف ایرانی مذاکره کنند، اما به دلیل تحریم‌ها و مشکلات موجود، با این حضور موافقت نمی‌شد.

اما با نهایی شدن توافقنامه برجام و درنتیجه لغو اکثر تحریم‌های مالی و اقتصادی علیه ایران در تیر ماه ۱۳۹۴، انگیزه و علاقه بازارهای جهانی برای ورود به ایران به شدت افزایش یافت و سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی برای ایجاد همکاری‌های دوجانبه و بررسی موقعیت‌های سرمایه‌گذاری به ایران وارد شدند و صنعت مخابرات و ارتباطات ایران نیز با شکوفایی استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا، توجه خاص و بسیار زیادی را از سمت سرمایه‌گذاران خارجی به خود جلب کرده است.

ایران کانکت (Iran connect) در نظر دارد بستری برای مشارکت و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری بین بخش مخابراتی ایران و بازارهای بین‌المللی را فراهم کند و به عنوان اولین کنفرانس بین‌المللی در نوع خود به شرکت‌های ایرانی و بین‌المللی اجازه خواهد داد از پسابرجام و فضای ایجادشده پس از تحریم‌ها به بهترین نحو استفاده کرده و طرفین از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند، بنابراین به نوعی می‌توان آن را اولین شاهراه ارتباطی بازار تلکام ایران با بازارهای بین‌المللی دانست.

ارسال نظر