فینالیست‌هایی ایرانی در چالش طراحی اتومبیل خلاق در میشلن ۲۰۱۷

نام دو ایرانی در چالش طراحی خلاقانه ی میشلن امسال می درخشید، مهدی علمداری و وحید شاهوردی که آئودی R28 را طراحی کرده بودند در بین رقابت کنندگان اصلی بودند.

فینالیست‌هایی ایرانی در چالش طراحی اتومبیل خلاق در میشلن ۲۰۱۷

به گزارش کلیک، چلنج میشلن یا مسابقه ی طراحی میشلن یک مسابقه طراحی خودرو از تمام کشورها و دانشگاه ها ولو کوچک و بزرگ است که هدفش ارتقا سطح ارتباط میان طراحی و لذت راندن می باشد. خلاقیت و ارزشمندی و ظرافت در طراحی از ارکان و اصول کلیدی این مسابقه است.

اکنون میشلن و «اتومبیل کلوب دو لوئِست» برندگان رقابت «میشلن چلنج دیزاین» در سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده‌اند، رقابتی که محور و تم اصلی آن با شعار «لمانز ۲۰۳۰؛ طرحی برای پیروزی» همراه بوده است.
نام تم خود گویای این رقابت است و برای همین شرکت‌کنندگان در این رقابت، طرح‌هایی فریبنده و متفاوت برای نسخه ۲۰۳۰ از بزرگترین مسابقات استقامت دنیا به داواران ارائه داده‌اند.

ما شاهد طراحی‌های خلاقانه از افراد و تیم‌های مختلف از ایران، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، جمهوری چک، هندوستان، پرتقال و روسیه که در بین برندگان نهایی بودند، بودیم. یک هیئت داوران منتخب از متخصصان صنایع و طراحی اتومبیل‌ از بین ۱۶۰۰ شرکت‌کننده از ۸۰ کشور، بهترین‌ها را انتخاب کرده‌اند. تام پیترز (Tom Peters) از کمپانی جنرال‌موتورز که در هیئت داوران امسال حضور داشته، در این رابطه می‌گوید:

مجموعه‌ای خارق‌العاده از بهترین خلاقیت‌ها به نمایش گذاشته شدند. سطح کیفیت، فکر، درک و تفسیر از تکنولوژی و اینکه چگونه این موارد به شکلی زیباشناسانه از سراسر دنیا برای طراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند، درست در هسته اصلی مسابقات لمانز قرار می‌گیرد.
و بالاخره بالاترین جایگاه به تائو نی (Tao Ni) به خاطر طراحی موسوم به «اینفینیتی لمانز ۲۰۳۰» تعلق گرفته است.

Michelin Challenge DesignTao Ni-Infiniti Le Mans 2030

دومین برنده رقابت، دنیل باسلار پریرا از کشور پرتغال با طراحی «بنتلی ۹ پلاس میشلن باتری اسلیکـ» بوده است. کرت اسکنلان (Kurt Scanlan) از کانادا نیز با طراحی «سی‌یِرزو C1»جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.
تام روچ (Thom Roach)، معاون بازاریابی میشلن امریکای شمالی در این رابطه اضافه می‌کند:

برندگان چالش طراحی میشلن ۲۰۱۷، عناصر خلاقانه بسیار زیادی را برای رقابت‌های لمانز در سال ۲۰۳۰ ارائه داده‌اند و کیفیت کارهای شرکت‌کنندگان در رقابت امسال، واقعاً چشمگیر بوده است.

در میان فینالیست‌ها، نام‌هایی چون مهدی علمداری و وحید شاهوردی، کارلو ادواردو دی کاروالیو، جاش گادومسکی، گیلرمه کاتائوکا، لوئیر اورتگا و مارسلو، وروتانن اس. فاتاک، ولادیسلاو سمنوف و ماریا ریاندو، و دیوید ولتنر دیده می‌شوند.

Mehdi Alamdari and Vahid Shahvirdi Audi R28
در همین رابطه کریگ متروس (Craig Metros)، عضو هیئت داوران از فورد می‌گوید:

بسیاری از این طراحی‌ها دارای یک رویکرد جامع هستند؛ از طراحی ظاهری ویژه مسابقات گرفته تا وضعیت کمک‌رسانی در ایستگاه تدارکات و گرافیک‌های مورد نیاز، همه چیز در آنها لحاظ شده است. هر کدام از آنها راوی یک داستان است و صرفاُ تنها یک خودروی مسابقه‌ای نیستند.

چلنج میشلن از برندگان نهایی این رقابت دعوت می‌کند تا در نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۷ حضور داشته باشند و برنده خوش‌شانس، «تائو نی» رسماً در مسابقات ۲۴ ساعته معروف لمانز ۲۰۱۷ حضور خواهد داشت.

ارسال نظر