دولت با افزایش تعرفه تلفن ثابت موافقت کرد

مصوبه تغییر نرخ تلفن ثابت با موافقت دولت، ١٠ روز پیش به شرکت مخابرات ایران ابلاغ شده و از اول مردادماه لازم الاجراست.

دولت با افزایش تعرفه تلفن ثابت موافقت کرد

به گزارش کلیک، وزیر ارتباطات با اعلام این خبر گفت: برآوردها نشان می دهد که تعرفه اینترنت موبایل ۲۰ درصد و اینترنت ثابت ۱۶ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است و این کاهش قیمت برای دانشگاه ها و مراکز تجاری تا بیش از ۵۰ درصد قیمت نیز برآورد می شود.

واعظی اظهار کرد: به ترتیب در حال چینش پازل های شبکه ملی اطلاعات هستیم و پس از ارزان کردن پهنای باند اینترنت داخل در هفته دولت نیز فاز نخست شبکه ملی اطلاعات را رونمایی می‌کنیم و در نهایت مردم از محتوای داخلی با قیمت کم و سرعت بالا استفاده کنند. در همین حال، سامانه اندازه گیری کیفیت شبکه را راه اندازی کرده ایم و از اپراتورهای ثابت و موبایل خواسته ایم که شفاف سازی و سرویس‌دهی را آغاز کنند.

وزیر ارتباطات در مورد تمایل شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور تاکید کرد: تا پیش از این، محدودیت بسیاری در برگزاری مناقصات در این حوزه وجود داشت و این موضوع باعث شده بود که فقط با شرکت های چینی همکاری کنیم، اما هم اکنون در فضای پس از برجام رقابت افزایش یافته و قدرت انتخاب ما نیز بیشتر شده است. به این ترتیب ما مرتب با شرکت هایی مواجه هستیم که تمایل خود را برای حضور در بازار ایران اعلام می کنند. هم اکنون سرمایه‌گذاران خارجی تمایل خود را برای فعالیت در پروژه اپراتور فیبر نوری، رایتل، شرکت های (FCP) و پروژه های فضایی اعلام کرده اند و فضا برای مذاکره و سرمایه‌گذاری مطلوب است.

واعظی در خصوص اجرای طرح آزمایشی ترابردپذیری خاطرنشان کرد: فاز آزمایشی این طرح حدود ۳ هفته است که آغاز شده و با وجود اینکه اپراتورهای موبایل برای اجرای آن ما را به شدت عذاب دادند، اما به هر ترتیب این پروژه انجام شده است و ما به صورت مرتب و هفتگی از اجرای آن گزارش می‌گیریم.

وی تصریح کرد: با وجود رفع اشکالات و کوتاه شدن زمان رفع اشکالات پیش بینی می کنیم تا هفته دولت این پروژه وارد فاز نهایی شود.

ارسال نظر