پیگیری برای رفع تحریم‌ های اتحادیه جهانی موبایل و فروشگاه اپ استور

رسانه کلیک - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در دیدار با دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات، خواستار پیگیری برای رفع تحریم‌ های انجمن جهانی موبایل و فروشگاه اپ استور شد.

پیگیری برای رفع تحریم‌ های اتحادیه جهانی موبایل و فروشگاه اپ استور

به گزارش کلیک ؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه برگزاری نمایشگاه تلکام در بوسان کره جنوبی و در حاشیه نشست وزاری ارتباطات عضو اتحادیه جهانی مخابرات با دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات، هولین ژائو دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیر از فعالیت‌های هولین ژائو در طی مدت مدیریت و فعالیت در سمت دبیر کلی تقدیر و از هولین ژائو برای بازدید و آشنایی با پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دعوت کرد. همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با همکاری‌های مشترک ایران و اتحادیه جهانی مخابرات گفت‌وگو و برای همکاری‌های مشترک گسترده تاکید کرد.

عضویت ۵ دانشگاه ایران در اتحادیه مخابرات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی با درخواست از دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات برای عضویت ۵ دانشگاه برتر ایرانی در اتحادیه جهانی مخابرات اظهار داشت: ظرفیت دانشگاهی کشور ایران برای نقش آفرینی در عرصه مخابرات جهانی آماده است.

پیگیری برای رفع تحریم‌ های انجمن جهانی موبایل و فروشگاه اپ استور

وزیر ارتباطات با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته از سوی انجمن جهانی موبایل و فروشگاه اپ استور گفت: حرکت انجمن جهانی موبایل (GSMA) برای حذف اپراتورهای ایرانی از انجمن جهانی موبایل و عدم صدور مجوز OFAC وزارت خزانه آمریکا در کنار تحریم‌های فروشگاه شرکت اپل با نام اپ استور برای توسعه دهندگان ایرانی ناپسند بوده و ایران خواستار پیگری این مشکلات از سوی دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات است.

دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات، هولین ژائو در رابطه با تحریم‌ های انجمن جهانی موبایل و حذف برنامه‌های ایرانی از فروشگاه اپل استور گفت: تمام تلاش و استفاده از کانال‌های مناسب برای پیگیری حذف برنامه‌های ایرانی از فروشگاه شرکت اپل یا همان اپ استور به صورت جدی پیگیری می‌شود.

برنامه ریزی برای تغییر مدل تعرفه گذاری اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برنامه ریزی برای تغییر مدل تعرفه گذاری اینترنت در ایران شروع شده است، گفت: به منظور دستیابی به ارتقا ۲٫۵ برابری حجم بازار مخابرات طبق برنامه ششم توسعه، باید مدل تعرفه گذاری اینترنت در ایران تغییر کند.

ارسال نظر