ایران به دنبال انتقال اینترنت از شرق به غرب است

ایران قصد دارد به منظور تبدیل شدن به یکی از قطب های انتقال اینترنت بین غرب و شرق، زیرساخت اینترنت خود را تقویت کند؛ زیرا پس از لغو تحریم ها فرصت خوبی برای مذاکرات در این زمینه فراهم شده است.

ایران به دنبال انتقال اینترنت از شرق به غرب است

به گزارش کلیک، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در کنفرانس Iran Connect 2016 اعلام کرد که این کشور در راستای بهره گیری از فرصت های به وجود آمده پس از لغو حریم ها، قصد دارد به انتقال ترافیک اینترنت در بین کشورهای شرقی و غربی بپردازد. محمود واعظی در این کنفرانس اذعان کرد: "در حال حاضر با پیشرفت هایی که ایران در ایجاد آن ها نقش داشته است، مسیرهای کوتاه تری برای تأمین و انتقال اینترنت وجود دارد و با هزینه کمتری می توان این کار را انجام داد و حالا که تحریم های ظالمانه علیه ایران لغو شدند، فرصت های بیشتری برای مذاکرات در این زمینه فراهم شده است".

موقعیت راهبردی ایران در منطقه و همچنین هزینه پایین خدمات مربوط به نگه داری و محافظت از تجهیزات شبکه می تواند فرصتی را فراهم کند تا ایران به یک قطب انتقال دهنده اینترنت بین قاره ای تبدیل شود. محمود واعظی در طول کنفرانس Iran Connect به بیان این مطلب پرداخت که ایران در آینده ۱۶ میلیارد یورو سرمایه خارجی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات جذب خواهد کرد و یک چهارم این سرمایه توسط بخش خصوصی تأمین خواهد شد.

مسئولان امر این کشور در نظر دارند در آینده برای ۸۰ درصد از کاربران خانگی اینترنت با سرعت ۲۰ مگابیت در ثانیه ارائه دهند و همچنین برای ۹۰ درصد از مناطق روستایی و محروم اینترنت با پهنای باند زیاد ارائه دهند. در سه سال اخیر دولت ایران برای تقویت و توسعه زیرساخت اینترنت این کشور تلاش زیادی کرده است. پهنای باند اینترنت ایران در دولت یازدهم ۵۹۰ درصد رشد داشته است و از ۸۱٫۶۸ گیگابیت در ثانیه به ۵۶۴ گیگابیت در ثانیه افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر امکان استفاده از شبکه ۴G/LTE در اکثر شهرهای ایران فراهم شده است و شرکت های ارائه دهنده خدمات تلفن همراه نیز در حال برنامه ریزی های اولیه برای ایجاد نسل بعدی شبکه اینترنت همراه در این کشور هستند.

دولت یازدهم به تازگی شبکه اینترنت ملی را راه اندازی کرده است. این شبکه به منظور ایجاد اینترنتی امن تر و بارگزاری سریع تر اطلاعات سایت هایی که سرورهای آن ها در داخل کشور قرار دارد، راه اندازی شده است. این کار می تواند هزینه استفاده از اینترنت را نیز به مراتب کاهش دهد.

ارسال نظر