نقش صدا و سیما در بازار رقابتی رسانه‌ های مجازی

رسانه کلیک - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است رسانه ملی در حال حاضر در شتاب جهانی رسانه‌ها برای توسعه فنی، خوب حرکت می‌کند.

نقش صدا و سیما در بازار رقابتی رسانه‌ های مجازی

به گزارش کلیک ؛ به نقل از فارس، محمد خوانساری با اشاره به اهمیت نفوذ رسانه ملی در میان مخاطبان گفت: این رسالت به صدا و سیما نقش کلیدی بخشیده است و از این رو می بینیم که صدا و سیما توانسته مخاطبان را با خود همراه کند.

وی با تاکید بر همراهی رسانه فراگیر صدا و سیما با فناوری های روز و نوین بیان کرد: صدا و سیما تلاش کرده در شتاب تغییرات فناوری های روز قرار بگیرد و خود را با آن هماهنگ کند و پیشرفت هایی که تاکنون داشته، حکایت از اهتمام معاونت فنی این سازمان در عرصه های فناوری نوین دارد.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: وجود چنین اجلاسی زمینه مناسبی را برای تولید در بستر IP فراهم کرده است و با اتخاذ راهکارهای نوین سیگنال رسانی و ورود به معماری سبز و طراحی سازه های فنی نشان داده که می توان نگرشی نوین به این نوع طراحی ها داشت.

خوانساری با اشاره به اهمیت نام رسانه ملی که نمایانگر مخاطب پذیری این رسانه و ارتباط صمیمی با مخاطب ملی است، افزود: با حضور رسانه های فراگیر در حوزه IPTV و شرکت های پیام رسان که اکنون در دسترس مردم قرار گرفته است، می توان وظیفه مهمی را بر دوش سازمان صدا و سیما گذاشت.

وی ادامه داد: مسیری که رسانه ملی برای حفظ بازار رقابتی پیموده است، قابل قبول بوده و انتظار می رود این رسانه همگانی برای حفظ جایگاه ملی خود بیش از این ها تلاش کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم تعامل سازنده برای عرضه محتوای مناسب گفت: مهمترین اعتبار صدا و سیما به محتوای غنی و سالم آن برمی گردد که در سالیان متمادی سرمایه و اندوخته او محسوب می شده و اکنون این رسانه باید فعالیت خود را بر مبنای ارائه این محتوا در بستر رسانه های نوین ترسیم کند.

خوانساری ادامه داد: بخشی از این محتوا باید توسط بخش خصوصی در تعامل با صدا و سیما عرضه شود و از طریق درگاه هایی که ارتباط نزدیک با مخاطب دارد به دست مخاطبان برسد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم تعامل میان رسانه ملی با بخش خصوصی و اپراتورهایی که مجوز گرفته اند، بیان کرد: این تعامل ضرورتی مهم و گام مهمی در عرصه فناوری های نوین است.

ارسال نظر