دیتابیس مشترکین ایرانسل هنوز هم در فضای مجازی است

لو رفتن اطلاعات مشترکین اپراتور دوم در فضای مجازی، حتی پای وزیر را هم به میان آورد.

دیتابیس مشترکین ایرانسل هنوز هم در فضای مجازی است

به گزارش کلیک، محمود واعظی، وزیر ارتباطات، در این خصوص گفت: اطلاعات دو سال و نیم گذشته این اپراتور در اختیار یکی از نهادها قرار گرفته و اطلاعات از طریق یکی از کارمندان این نهاد به بیرون درز کرده است و همان اطلاعات با روش دیگری در این مقطع در یکی از کانال‌های تلگرامی انتشار یافت.
واعظی افزود: در پی وقوع این مسئله به سرعت تماس گرفتیم و آن کانال را مسدود کردیم و آن اپراتور نیز روند شکایت از انتشاردهنده این اطلاعات را در دست دارد.
از سوی دیگر سرهنگ حسین رمضانی معاون پلیس فتا، درباره افشای اطلاعات حریم خصوصی مشترکان ایرانسل، اظهار کرد: از هفته گذشته تاکنون اخباری درباره نقض حریم خصوصی مشترکان ایرانسل در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. پس از ارائه شکایت اپراتور مورد نظر به مسئولان دولتی و ارجاع پرونده به پلیس فتا تحقیقات کارآگاهان آغاز شد.
سرهنگ رمضانی توضیح داد: عامل افشای اطلاعات خصوصی مشترکان این اپراتور یک جوان ۱۹ ساله، دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر بود که پس از شناسایی و دستگیری با رویارویی ادله انکار ناپذیر پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرد.
وی تاکید کرد: خوشبختانه بیشتر اطلاعات مربوط به سیم‌ کارت ‌های سوخته و اطلاعات تاریخ مصرف گذشته بوده اما پلیس با انجام تحقیقات جهت رسیدگی بیشتر پرونده را در اختیار مقامات قضایی قرار داده است.
این در حالی است که خبرهایی منتشر شده حاکی از آن که این متهم اعلام کرده است هیچ دسترسی به دیتابیس اطلاعات ۲۰ میلیون مشترک تلفن همراه نداشته و تنها لینک آن را در یک گروه دیده است. بعد هم با ساختن ربات تلگرامی آن لینک را منتشر کرده است.
اما سوال مهم و نکته اساسی اینجاست، که چرا این اتفاق باید بیفتد و امنیت اطلاعات مشترکان را به خطر بیندازد؟

ارسال نظر