ایرانسل از شائبه گران فروشی اینترنت تبرئه شد

رسانه کلیک - رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: با تاکید وزیر ارتباطات مبنی بر رسیدگی به حقوق مصرف‌ کنندگان و پیگیری رگولاتوری، توضیحات لازم از سوی شرکت ایرانسل دریافت شد.

ایرانسل از شائبه گران فروشی اینترنت تبرئه شد

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به انتشار اخبار و شکایات دریافتی مبنی بر اعمال تعرفه آزاد اینترنت برای مشترکین دارای بسته‌ های فعال در استفاده از فیلترشکن و VPN در شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل عنوان کرد: با تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رسیدگی به حقوق مصرف‌ کنندگان و پیگیری رگولاتوری، توضیحات لازم از سوی شرکت ایرانسل دریافت شد ( دستور رسیدگی به تخلف احتمالی ایرانسل صادر شد/ تعرفه آزاد در صورت استفاده از فیلترشکن ).

وی اظهار داشت: بر اساس توضیحات ارایه شده از سوی این اپراتور، اطلاعیه مورد استناد در شکایت کاربران مربوط به سال گذشته بوده است. ضمن آنکه در اطلاعیه مورد نظر اشاره شده در صورت استفاده مشترکین از نرم‌ افزارهای فیلترشکن و VPN به دلیل عدم امکان شناسائی سایت مورد استفاده، حتی در صورت استفاده از سایت‌ های داخلی، محاسبه تعرفه بر اساس تعرفه عادی بین‌ الملل انجام شده و تعرفه ترجیحی برای سایت های داخلی اعمال نخواهد شد و این موضوع به هیچ عنوان به معنای محاسبه بر اساس تعرفه آزاد نبوده است.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: توضیحات اپراتور در مورد نحوه محاسبه درست بوده و بررسی سیستم های صورتحساب این اپراتور از سوی رگولاتوری نشان می‌ دهد محاسبه هزینه مشترکین دارای بسته فعال در چارچوب تعرفه‌ های اعلامی انجام شده و مبنای محاسبه، تعرفه آزاد نبوده است.

جوشقانی با اشاره به اینکه حقی از مشترکین اپراتور در استفاده از بسته‌‎ های اینترنتی پایمال نشده است، تصریح کرد: اپراتورها لازم است در ارائه سرویس‌ های خود توجه لازم را به حقوق مشترکین داشته باشند.

ارسال نظر