حضور گسترده بانوان ایرانی در لیگ بازی های رایانه ای سال آینده

رسانه کلیک –  حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار کلیک از حضور بیشتار بانوان در آینده و در لیگ بازی های رایانه ای خبر دارد.

حضور گسترده بانوان ایرانی در لیگ بازی های رایانه ای سال آینده

به گزارش خبرنگار رسانه کلیک ؛ حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار کلیک در رابطه با سومین لیگ بازی های رایانه ای و آینده این مسابقات عنوان کرد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای آینده بسیار خوبی برای لیگ بازی های رایانه ای ایران متصور است؛ در واقع همین مسئله باعث خواهد شد تا به امروز سه دوره از این لیگ را برگزار کرده‌ایم و قطعا لیگ‌های بعدی بازی‌های رایانه‌ای نیز به صورت جدی برگزار خواهد شد. همچنین ما با شرکت مکعب تفاهم نامه ۵ ساله‌‌ای داریم که از امسال شروع شده است و تا ۵ سال آینده این لیگ به صورت جدی و در حد و اندازه لیگ‌های بازی بین المللی ادامه پیدا کند.

حسن کریمی قدوسی ادامه داد: سیاست بنیاد ملی بازی بازی‌های رایانه‌ای این است که بنیاد مجری لیگ نباشد چرا که شرکت‌‎های زیادی در بخش اجرایی حضور دارند که کیفیت کار بالایی دارند به همین دلیل بهتر است بنیاد از ظرفیت‌های آماده و موجود استفاده کند تا به دنبال رقابت با شرکت‌های اجرا کننده لیگ باشد.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به حضور گسترده گیمرهای مرد و زن در سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران گفت: تعداد ثبت نام بالا در سومین لیگ بازی های رایانه ای ایران بزرگترین نکته برجسته این رویداد است. در سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران بر خلاف لیگ‌های قبلی که تنها ۲۱۰۰ ثبت نامی داشتیم، امسال ۶۹۰۵ ثبت نام انجام شده است که نشان از امیدی بسیار خوب برای برگزاری بهتر و پربارتر چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران دارد.

وی با اشاره به مدت زمان محدود برای برنامه ریزی سومین لیگ بازی های رایانه ای ایران خاطر نشان کرد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران برای برگزاری سومین لیگ بازی‌‎های رایانه‌ای تنها حدود ۳ هفته وقت داشت در حالی که برای برگزاری لیگ‌های قبلی از ماه‌ها قبل برنامه ریزی انجام می‌شود. ما در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای توقع حضور گسترده گیمرها از سراسر ایران به تعداد بالا را نداشتیم اما بر خلاف انتظارات تعداد زیادی گیمر حضور دارند که نشان از پتانسیل بزرگ بازی‌های رایانه‌ای دارد.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به وضعیت گیمرهای ایرانی تصریح کرد: گیمرهای ایرانی در سطح بین المللی وضعیت بسیار خوبی دارند، آقای نوید برهانی در رشته فیفا قهرمان جهان هستند. در ایران استعدادهای بسیار خوب و بزرگی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد که بنیاد با این قیبل رویدادها این استعدادها را کشف و نفرات برتر را به مسابقات بین المللی به عنوان نماینده ایران می‌فرستد. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌‎ای ایران نگاه ویژه‌ای به بازی‌های رایانه‌ای و گیمرهای ایرانی دارد که باعث شده تا هر ساله تعداد گیمرهای ایرانی سرشناس و افتخار آفرین بیشتر شود.

حسن کریمی قدوسی در رابطه با حضور بانوان در سومین لیگ بازی های رایانه ای ایران و برنامه‌های آینده بنیاد ملی بازی‌‎های رایانه‌ای برای حضور بیشتر بانوان در مسابقات بازی‌های رایانه‌ای کشور گفت: ما به صورت رسمی اعلام می‌کنیم که سال آینده در لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران که بزرگترین رویداد بازی کشور تلقی می‌شود، بانوان در رشته‌های فیفا و PES به عنوان دو بازی رایانه‌‎ای بسیار محبوب حضور دارند و شاهد حضور گسترده و پررنگ خانم‌ها در سال آینده هستیم.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌‎ای ایران افزود: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌‎ای ایران انتظار دارد تا با توجه به حضور حدود ۷۰۰ خانم در سومین لیگ بازی های رایانه ای به عنوان اولین دوره از مسابقات بازی‌‎های رایانه‌ای با قابلیت ثبت نام بانوان، در سال آینده حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ بانوی ایرانی در مسابقات بازی‌های رایانه‌ای ایران شرکت کنند.

ارسال نظر