مشکلاتی که گیمرهای ایرانی دارند

زمانی که در مسابقات آنلاین گیمرها موفق به کسب سهمیه جهانی می‌شوند، هیچ سازمان خاصی به آن‌ها برای اخذ ویزا تسهیلاتی ارائه نمی‌دهد.

مشکلاتی که گیمرهای ایرانی دارند

به گزارش کلیک، آرین وطن‌خواه، یک گیمر ایرانی، در خصوص وضعیت گیمرها گفت: انگیره اصلی گیمرها وجود مسابقات منظم و حرفه‌ای انتخابی مانند IGL (لیگ جهانی بازی‌ها) است و استمرار و بیشتر شدن مسابقات می‌تواند تحولی بزرگ در درخشش ایران در مسابقات جهانی محسوب شود، اگر چه سطح مسابقات جهانی بسیار بالاست.
وطن‌خواه در خصوص سطح بازیکنان ایرانی در جهان اظهار داشت: ایرانی‌ها در اکثر زمینه‌ها با اندکی توجه و برنامه‌ریزی به مقام‌های بالای جهانی دست پیدا می‌کنند، همان‌طور که با اندکی توجه در سال‌های پیش مقام‌های قهرمانی جهام در بازی‌های رایانه‌ای را کسب کرده‌اند.

وی افزود: اگر از بحث توجه و امکانات مالی عبور کنیم، مشکل بسیار بزرگتری برای گیمرها وجود دارد، در قدم اول با وجود استعدادهای فراوان به دلیل مشکلات اینترنتی در برخی بازی‌های آنلاین، بازیکنان ایرانی از دور مسابقات حذف می‌شوند. در قدم دوم و در صورتی که در مسابقات آنلاین گیمرها موفق به کسب سهمیه جهانی شوند، هیچ سازمان خاصی به آن‌ها برای اخذ ویزا تسهیلاتی ارائه نمی‌دهد و بازیکنان به دلیل جوانی و نوبت‌دهی طولانی سفارت‌ها موفق به اخذ ویزا نمی‌شوند و فرصت درخشش در عرصه جهانی را از دست می‌دهند.

او تاکید کرد: شاید یک حمایت و توصیه‌نامه از سمت ارگان مربوط بتواند کمک شایانی به شرکت استعدادهای ایرانی در عرصه جهانی کند. اگرچه در تمام دنیا گیمرهای حرفه‌ای زندگی خوبی دارند و از لحاظ هزینه‌ها تامین هستند ولی با همه این احوال ایجاد بستر بازی‌های آنلاین و اینترنت و آی‌پی های مناسب و تسهیلات اخذ ویزا از تسهیلات مالی مهم‌تر است.

ارسال نظر