امکان تاسیس شرکت‌های دانش بنیان توسط ایرانیان مقیم آمریکا با تسهیلات گسترده

رییس دفتر ریاست جمهوری (محمد نهاوندیان) اعلام کرد: دولت به منظور حمایت نمودن از ایرانیان مقیم آمریکا، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی را جهت تاسیس شرکت‌های دانش بنیان توسط آن‌ها گسترده‌تر و سریعتر خواهد کرد.

امکان تاسیس شرکت‌های دانش بنیان توسط ایرانیان مقیم آمریکا با تسهیلات گسترده

به گزارش کلیک ، وی در ادامه افزود: ایران آغوش خود را برای شکوفایی کشور به روی همه متخصصین فرهیخته ایرانی در سراسر دنیا، گشوده است.

محمد نهاوندیان گفت: بجز حمایت‌های سیاسی که وزارت امور خارجه برای ایرانیان مقیم آمریکا فراهم خواهد نمود، در تصمیمات اقتصادی نیز مزایا و تسهیلاتی مانند خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی جهت تاسیس شرکت‌های دانش بنیان توسط ایرانیان مقیم آمریکا، توسط دولت گسترش خواهد یافت.

بعلاوه رییس دفتر ریاست جمهوری در مورد گسترش بازار‌های بین المللی برای شرکت‌های دانش بنیان گفت: اقدامات گسترده‌ای برای گسترش بازار بین المللی برای این شرکت‌ها انجام شده است که از جمله‌ی آن‌ها می توان اشاره کرد به توافق هسته‌ای که در پی آن همه‌ی موانع صادراتی از بین رفت.

وی در ادامه افزود: تمام شرکت‌های ایرانی از جمله شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با گشوده شدن بازارهای صادراتی حضور وسیعی در عرصه‌ی بین الملل داشته باشند. طبعا دولت نیز در این زمینه حمایت همه جانبه ای خواهد داشت.

عضو هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی در این مورد گفت: امیدواریم با کم شدن مقررات اضافه، رویکرد تسهیل محیط کسب و کار را برای فعالان شرکت‌های دانش بنیان فراهم نماییم. وی در ادامه گفت: در هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد تسریع روند حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به توافق رسیده‌ایم.

نهاوندیان همچنین به این موضوع اشاره کرد که در مورد ارایه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر سرعت باید دقت لازم نیز مورد توجه قرار گیرد،و سپس افزود: انواع امتیاز‌ها و مشوق‌ها از سوی دولت برای شرکت‌های دانش بنیان به تصویب شده است.

وی گفت: این حمایت‌های دولت نتیجه داده و هم اکنون تجاری‌سازی آنها را می‌توانیم ببینیم، به نحوی که محصولات شرکت‌های دانش بنیان به بازارهای مصرف رسیده و این برای ما امیدوار کننده است.

ارسال نظر