افزایش ظرفیت پیام رسان‌ های داخلی طی 2 ماه گذشته

رسانه کلیک - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با رد هرگونه افزایش قیمت تلفن همراه و تعرفه اینترنت خانگی گفت: وضعیت پیام رسان های داخلی ظرف دو ماه گذشته بهبود یافته است.

افزایش ظرفیت پیام رسان‌ های داخلی طی 2 ماه گذشته

به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین اقدامات برای تقویت پیام‌ رسان‌ های داخلی عنوان کرد: مصوبه‌ ای از جلسه سی و سوم تا چهلم شورای عالی فضای مجازی داشتیم که تکالیف مختلفی را در نظر گرفته بود؛ بخش‌ های تعیین شده که مربوط به وزارت ارتباطات در خصوص وضعیت پیام رسان های داخلی بود را دنبال کردیم و جلساتی با مدیران این پیام‌ رسان‌ ها داشتیم.

وی اظهار داشت: به نظر می‌ رسد بندهای مصوبه مربوط به وزارت ارتباطات به نحو قابل قبولی انجام شده و در حال پیگیری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه از بُعد مسائل فنی در این پیام‌ رسان‌ ها اقدامات خوبی انجام شده و ظرفیت‌ های آنها افزایش یافته است، بیان کرد: به نظر می‌ رسد نسبت به یک یا دو ماه گذشته، وضعیت پیام رسان های داخلی به صورت قابل قبولی بهبود داشته است.

آذری جهرمی همچنین درباره افزایش تعرفه اینترنت خانگی و قبوض تلفن همراه افزود: مصوبه‌ ای برای گرانی اینترنت خانگی نداشتیم و در این زمینه گزارشی هم اعلام نشده است.

وی ادامه داد: البته مصوبه‌ ای در حوزه اینترنت خانگی داشتیم که با تغییر اپراتور و کاهش درآمد، هزینه خدمات اینترنت خانگی تغییر داشته، اما اینکه افزایش قیمت داشته باشیم، صحت ندارد.

آذری جهرمی گفت: در حوزه تلفن همراه هم گزارشی به دست ما نرسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره بسته حمایتی از پیام‌ رسان‌ های داخلی عنوان کرد: با دستور رییس‌ جمهور، اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از کسب و کارهای نوپا اختصاص یافت که مقرر شد ما مصادیق آن را اعلام کنیم و در این زمینه پیش‌ نویسی برای معرفی مصادیق تهیه کرده‌ ایم که تا پایان هفته آینده آن را اعلام خواهیم کرد؛ بر اساس این امر، اعلام خواهد شد که از چه گروه‌ های کسب و کار نوپایی و با چه شیوه‌ ای حمایت می‌ کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره سامانه دریافت شکایات از پیامک‌ های مزاحم تبلیغاتی یادآور شد: مسئله پیامک‌ های مزاحم، مسئله‌ ای جدی است، یکسری از پیامک‌ های مزاحم، تبلیغ کسب و کار محلی و منطقه‌ ای هستند که در دنیا نیز این مسئله مرسوم است؛ اینها نمی‌ توانند در صدا و سیما یا بیلبوردهای شهری تبلیغ کنند، چرا که هم هزینه آن بالاست و هم شرایط برای این کار فراهم نیست. از این رو شبکه‌ های اجتماعی به فضای تبلیغاتی تبدیل شدند که البته آسیب‌ های زیادی هم در این زمینه ایجاد شده، به طوری که شاهدیم به طور مثال حتی در قالب این فضاها، مسائل غیر اخلاقی نیز منتقل می‌ شود.

ارسال نظر