پرتاب ماهواره مخابراتی ناهید ۱

برنامه ریزی جهت ساخت مدل فضایی و پرتاب ماهواره مخابراتی ناهید ۱ و هم چنین سامانه مخابراتی بالنی در سال ۹۵ عملیاتی می شود.

پرتاب ماهواره مخابراتی ناهید ۱

به گزارش کلیک، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسن حدادپور گفت: این پژوهشگاه در راستای انجام وظایف خود در خصوص طراحی و ساخت ماهواره های سنجشی و مخابراتی، در سال ۹۵ نیز برنامه هایی را در دست اجرا دارد که از آن جمله ساخت و پرتاب مدل فضایی ماهواره ناهید ۱ است.

سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران، درباره دستاوردهای این پژوهشگاه در سال ۹۴، افزود: راه اندازی فاز نخست مرکز آزمون و یک پارچه سازی سامانه های فضایی با هدف پشتیبانی از توسعه محصولات فضایی هم زمان با روز فناوری فضایی در ۱۴ بهمن سال ۹۴ از آن جمله است.
وی ادامه داد: طراحی محموله مخابراتی باند KU، طراحی و ساخت چرخ عکس العملی و سازه ساندویچی لانه زنبوری مورد استفاده در ماهواره ها، همچنین ساخت مدل آزمایشگاهی بلوک انتقال مداری، توسعه و بومی سازی ۸ فناوری گلوگاهی سامانه های فضایی و تکمیل ساختمان پایگاه فضایی قشم بوده از دیگر فعالیت های این پژوهشگاه در سال ۹۴ است.
حدادپور بیان داشت: فضا منبع بیکرانی است که همه ملت ها در آن سهم دارند و کشور ما نیز با تلاش متخصصان و فناوران ایرانی، باید بتواند سهم مناسبی را از این منبع سرشار کسب کند.

منبع:isna

ارسال نظر