سه شورای موازی با شورای عالی مجازی منحل شدند

شورای عالی فضای مجازی با انحلال سه شورای عالی انفورماتیک، شورای عالی اطلاع‌ رسانی و شورای عالی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا)، تمام وظایف آن ها را به شورای عالی فضای مجازی انتقال داد.

سه شورای موازی با شورای عالی مجازی منحل شدند

به گزارش کلیک، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی در سال ۱۳۹۵ با رییس جمهور، رییس قوه مقننه و سایر اعضای این شورا برگزار شد. در این جلسه تصویب شد که شورای عالی انفورماتیک، شورای عالی اطلاع ‌رسانی و شورای عالی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا)، منحل شده و کلیه وظایف راهبردی، سیاست گذاری، نظارت و هماهنگی آنها در سطح ملی به شورای عالی فضای مجازی منتقل شود.

همچنین تصویب شد شورای عالی فناوری اطلاعات با تغییر نام به شورای اجرایی فناوری اطلاعات در چارچوب سیاست‌ های کلی نظام و مصوبات شورای عالی فضای مجازی فعالیت نماید.

در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از فعالیت پیام‌ رسان‌ های برخط، در دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ۹۴ و عملکرد وزارت خانه‌ ها و ارگان‌ های مسئول، بر رسیدگی به تخلفات فضای مجازی در حوزه تبلیغات انتخاباتی و موارد خلاف شئونات اخلاقی در مراجع ذی‌ صلاح تأکید شد.

ارسال نظر