چرا درخشش ایرانیان مقیم آمریکا در فناوری و علم جای تعجب ندارد؟

<p>رسانه کلیک - دارا خسروشاهی، مدیر عامل شرکت Expedia یک ایرانی مقیم آمریکاست که انتخاب این مرد ۴۸ ساله به عنوان مدیرعامل جدید اوبر، بحث درخشش ایرانیان مقیم آمریکا را در کانون توجه قرار داده است.به گزارش کلیک به نقل از تک کرانچ، خسروشاهی در سن ۹ سالگی از ایران به آمریکا رفته است و می‌توان گفت حضور ایرانیان در دنیای تکنولوژی آمریکا بسیار گسترده است. همان‌طور که واشنگتن پست در مقاله صبح امروز خود نوشت؛ کاوه خسروشاهی برادر دارا نیز مدیر شرکت آلن است. پسر عموی او، امیر خسروشاهی هم یک شرکت هوش مصنوعی را تأسیس کرده که اینتل سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیون دلار آن را خرید. دارا خسروشاهی همچنین دو پسرعمه به نام‌های هادی و علی پرتوی دارد که این برادران دوقلو از افراد قدرتمند و سرمایه گذار فناوری در آمریکا هستند. واشنگتن پست می‌گوید: دو نفر دیگر از اعضای خانواده خسروشاهی هم در دنیای فناوری فعال هستند، فرزاد معروف به Fuzzy نقش مهمی در ایجاد صفحات Google داشته و آوید لاری زاده هم یکی از کارکنان اصلی کمپانی GV در لندن است. پژمان نوزاد (یکی از سرمایه گذاران بزرگ ایرانی در سیلیکون ولی آمریکا) می‌گوید: موفقیت خسروشاهی و نفوذ گسترده خانواده او در آمریکا نباید برای کسانی که تمایل ایرانیان به کار را می‌شناسند غافلگیر کننده باشد. او معتقد است معمولا خانواده‌های ایرانی از طریق تعهد به تحصیل، به ویژه در ریاضیات و دانش پیشرفت می‌کنند و این علوم در فرهنگ ایرانیان ریشه دارند. نوزاد در ادامه به مریم میرزاخانی، نخستین زن و نخستین ایرانی که مدال فیلد را برد اشاره می‌کند و می افزاید: این جایزه به عنوان معادل جایزه نوبل ریاضی‌دانان شناخته می‌شود و میزاخانی یکی دیگر از ایرانیان بزرگ ساکن آمریکا بود که متأسفانه اخیراً در سن ۴۰ سالگی فوت کرد. پژمان نوزاد همچنین از دانشگاه صنعتی شریف در ایران یاد می‌کند و می‌گوید: تعداد زیادی از دانشجویان دکترا دانشگاه استنفورد از این دانشگاه آمده‌اند و در واقع باید دانشگاه شریف را به خاطر داشتن بهترین دانشجویان مهندسی برق در جهان ستایش کرد. همچنین مریم میرزاخانی نیز دوره کارشناسی خود را در این دانشگاه گذرانده بود. وی همه ایرانیان را مهربان و دلسوز می‌داند و می‌افزاید: ما برای مراقبت از دیگران تلاش می‌کنیم و همه اعضای کمپانی را مانند خانواده خود می دانیم.</p> <p>دارا خسروشاهی اخیراً توانسته رتبه ۳۰ را در میان ۱۰۰ مدیر اجرایی برتر براساس رتبه بندی سایت Jobsdoor Glassdoor در ایالات متحده از آن خود کند. پژمان نوزاد خود به عنوان یک networker معروف در آمریکا شناخته می‌شود او در خصوص ایرانیان مهاجر می‌گوید: در پالو آلتو، سانفرانسیسکو و ونکوور، شمار زیادی از ایرانی‌ها و آمریکایی‌های دورگه ایرانی-آمریکایی در صبح روز جمعه در یک مراسم غیر رسمی به نام «نان بربری» همدیگر را ملاقات می‌کنند، هر فرد می‌تواند هر زمان که می‌خواهد این جلسه را ترک کند، اما همه آن‌ها می‌دانند که این ارتباط، پشتیبانی و جریان آزاد ایده‌ها همیشه در میان ایرانیان برقرار است. وجود ایرانیان موفقی چون نوزاد، خسروشاهی، امید کردستانی، انوشه انصاری، شروین پیشه‌ور، پی‌یر امیدیار و ... در آمریکا نشان می‌دهد که چرا بسیاری با قوانین محدود کننده مهاجرتی ترامپ مخالف هستند.</p>

چرا درخشش ایرانیان مقیم آمریکا در فناوری و علم جای تعجب ندارد؟

به گزارش کلیک به نقل از تک کرانچ، خسروشاهی در سن ۹ سالگی از ایران به آمریکا رفته است و می‌توان گفت حضور ایرانیان در دنیای تکنولوژی آمریکا بسیار گسترده است.
همان‌طور که واشنگتن پست در مقاله صبح امروز خود نوشت؛ کاوه خسروشاهی برادر دارا نیز مدیر شرکت آلن است. پسر عموی او، امیر خسروشاهی هم یک شرکت هوش مصنوعی را تأسیس کرده که اینتل سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیون دلار آن را خرید. دارا خسروشاهی همچنین دو پسرعمه به نام‌های هادی و علی پرتوی دارد که این برادران دوقلو از افراد قدرتمند و سرمایه گذار فناوری در آمریکا هستند.
واشنگتن پست می‌گوید: دو نفر دیگر از اعضای خانواده خسروشاهی هم در دنیای فناوری فعال هستند، فرزاد معروف به Fuzzy نقش مهمی در ایجاد صفحات Google داشته و آوید لاری زاده هم یکی از کارکنان اصلی کمپانی GV در لندن است.
پژمان نوزاد (یکی از سرمایه گذاران بزرگ ایرانی در سیلیکون ولی آمریکا) می‌گوید: موفقیت خسروشاهی و نفوذ گسترده خانواده او در آمریکا نباید برای کسانی که تمایل ایرانیان به کار را می‌شناسند غافلگیر کننده باشد. او معتقد است معمولا خانواده‌های ایرانی از طریق تعهد به تحصیل، به ویژه در ریاضیات و دانش پیشرفت می‌کنند و این علوم در فرهنگ ایرانیان ریشه دارند.
نوزاد در ادامه به مریم میرزاخانی، نخستین زن و نخستین ایرانی که مدال فیلد را برد اشاره می‌کند و می افزاید: این جایزه به عنوان معادل جایزه نوبل ریاضی‌دانان شناخته می‌شود و میزاخانی یکی دیگر از ایرانیان بزرگ ساکن آمریکا بود که متأسفانه اخیراً در سن ۴۰ سالگی فوت کرد.
پژمان نوزاد همچنین از دانشگاه صنعتی شریف در ایران یاد می‌کند و می‌گوید: تعداد زیادی از دانشجویان دکترا دانشگاه استنفورد از این دانشگاه آمده‌اند و در واقع باید دانشگاه شریف را به خاطر داشتن بهترین دانشجویان مهندسی برق در جهان ستایش کرد. همچنین مریم میرزاخانی نیز دوره کارشناسی خود را در این دانشگاه گذرانده بود. وی همه ایرانیان را مهربان و دلسوز می‌داند و می‌افزاید: ما برای مراقبت از دیگران تلاش می‌کنیم و همه اعضای کمپانی را مانند خانواده خود می دانیم.

دارا خسروشاهی اخیراً توانسته رتبه ۳۰ را در میان ۱۰۰ مدیر اجرایی برتر براساس رتبه بندی سایت Jobsdoor Glassdoor در ایالات متحده از آن خود کند.
پژمان نوزاد خود به عنوان یک networker معروف در آمریکا شناخته می‌شود او در خصوص ایرانیان مهاجر می‌گوید: در پالو آلتو، سانفرانسیسکو و ونکوور، شمار زیادی از ایرانی‌ها و آمریکایی‌های دورگه ایرانی-آمریکایی در صبح روز جمعه در یک مراسم غیر رسمی به نام «نان بربری» همدیگر را ملاقات می‌کنند، هر فرد می‌تواند هر زمان که می‌خواهد این جلسه را ترک کند، اما همه آن‌ها می‌دانند که این ارتباط، پشتیبانی و جریان آزاد ایده‌ها همیشه در میان ایرانیان برقرار است.
وجود ایرانیان موفقی چون نوزاد، خسروشاهی، امید کردستانی، انوشه انصاری، شروین پیشه‌ور، پی‌یر امیدیار و ... در آمریکا نشان می‌دهد که چرا بسیاری با قوانین محدود کننده مهاجرتی ترامپ مخالف هستند.

ارسال نظر