رشد ۸ برابری ترافیک دیتا در ایران تا سال ۲۰۲۰

آمارهای جهانی منتشر شده و پیش‌بینی‌های ارائه شده از سوی مراکزی مانند سیسکو نشان می‌دهد که ترافیک دیتای موبایل طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ با رشد هشت برابری مواجه خواهد شد و تعداد دستگاه‌‌های الکترونیک موجود در شبکه‌های ارتباطی از ۱۶٫۳ میلیارد در سال ۲۰۱۵ به ۲۶٫۳ میلیارد دستگاه در سال ۲۰۲۰ می‌رسد.

رشد ۸ برابری ترافیک دیتا در ایران تا سال ۲۰۲۰

به گزارش کلیک، این موضوع نشان‌دهنده رشد ۶۱ درصدی در اتصالات دستگاه‌های دیجیتالی موجود در شبکه‌های ارتباطی است.
پیش‌بینی‌ها می‌گویند در بازه زمانی مذکور، سهم گوشی‌های هوشمند در ایجاد ترافیک IP دنیا با ۲۲ درصد رشد مواجه شود و از هشت درصد در سال ۲۰۱۵ به ۳۰ درصد در سال ۲۰۲۰ برسد.
همچنین ۲۱ درصد کل دستگاه‌های متصل در شبکه تا سال ۲۰۲۰ یعنی معادل ۵٫۶ میلیارد، گوشی‌‌های هوشمند خواهد بود در حالیکه سال ۲۰۱۵ تنها سه میلیارد گوشی در این عرصه وجود داشت.
آمارهای رسمی که سازمان فناوری اطلاعات ایران ارائه داده‌است نیز نشان می‌دهد که در ایران به ازای هر دو نفر، یکی دارای گوشی هوشمند است و به عبارتی می‌توانیم بگوییم ۴۰ میلیون کاربر گوشی هوشمند در کشور داریم.
این آمار حاکی از آن است که در زمینه ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند طی سه سال اخیر با رشد ۱۹۰۰ درصدی مواجه شدیم و پرشتاب‌تر از نرخ جهانی در حال رشد هستیم.
با این حال طبق گزارش عملکرد سه ساله اخیر وزارت ارتباطات، تنها ۲۰ میلیون نفر مشترک اینترنت موبایل داریم و این نشان از دو گوشی بودن برخی افراد یا استفاده نکردن عده‌ای دیگر از اینترنت موبایل دارد.
همچنین آمارها گویای این است که تاکنون ۱۵۰ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۲۰۲ سیم‌کارت در کشور واگذار شده که ۷۷ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۱۹ خط، فعال است. بنابراین همچنان حدود ۴۸ درصد خلأ در زمینه استفاده از گوشی‌های هوشمند یا پتانسیل بالقوه وجود دارد.
بنابراین اگر حداقل میزان رشد طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ را مطابق تحلیل ارائه شده ۸۶ درصد در نظر بگیریم و با توجه به بازار نسبتا اشباع تلفن همراه در ایران، تا چهار سال آینده حداقل ۳۴ میلیون کاربر گوشی هوشمند دیگر به جامعه آماری کنونی افزوده خواهد شد.

ارسال نظر