دستگیری سارقان اطلاعات بیش از ۲۰۹ هزار حساب بانکی

پرونده دستگیری کلاهبرداران ۶ میلیارد تومانی در تهران، پیوستن مرکز سایبری اینترپل به ائتلاف ضد داعش و پیگیری پرونده هکر عربستانی توسط پلیس فتا از جمله مواردی بودند سردار هادیانفر در حاشیه یک دیدار مردمی به آن ها اشاره کرد.

دستگیری سارقان اطلاعات بیش از ۲۰۹ هزار حساب بانکی

رئیس پلیس فتا توضیح داد: در این خصوص بالغ بر ۲۰۹ هزار اطلاعات حساب بانکی مشتریان توسط تعدادی از کارمندان ۲ شرکت متوالی تراکنش و امنیت، سرقت شده بود که ۴ نفر از متهمان این پرونده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

سردار هادیانفر اظهار داشت: جرایم سایبری نسبت به سال قبل ۶۲ درصد افزایش داشته اند. برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی، مزاحمت های اینترنتی، موضوعات اخلاقی، نشر اکاذیب و کلاهبرداری به ترتیب بیشترین جرایم را در این زمینه به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: در آخرین نشست رؤسای پلیس های سایبری اوراسیا که در ماه جاری برگزار شد؛ پلیس فتا با ارائه گزارشی در خصوص فعالیت گسترده گروه های تروریستی مانند داعش، القاعده و النصره در فضای مجازی و انتقاد به مستندات ارائه شده در نشست مبنی بر باز بودن پروفایل های توئیتر، فیس بوک و برخی پیام رسان ها مثل تلگرام جهت فعالیت های گروه های تروریستی به منظور جذب، آموزش و به کارگیری نیروهایی برای انجام فعالیت های تروریستی در دنیا ارائه شد که خوشبختانه با حمایت چند کشور دیگر از ایران، منجر به ایجاد سیستم جدید مرکز سایبری اینترپل در جهت پیوستن به ائتلاف ضد داعش شد.

این مقام مسئول افزود: در نشست رؤسای پلیس های سایبری اوراسیا از تلاش های پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با جرایم سایبری تروریستی تقدیر شد.

سردار هادیانفر با اشاره به پرونده ی هکر عربستانی، تأکید کرد: این حمله، ارزش مالی زیادی ندارد و هیچ گونه اطلاعاتی از سایت های دیفیس شده به سرقت نرفته است. در این خصوص کلیه مستندات فنی و قانونی به پلیس کشور عربستان از طریق مجاری بین المللی پلیسی ارسال شده و منتظر اعلام پلیس عربستان در خصوص شناسایی و برخورد قانونی با هکر مذکور هستیم. پلیس عربستان می بایست بر اساس تعهدات و همکاری پلیسی پاسخ مستند، قانونی و فنی در این خصوص به پلیس سایبری ایران ارائه دهد.

ارسال نظر