تعرفه های جدید اینترنت مخابرات اعلام شد

سامانه اطلاع رسانی شرکت مخابرات ایران نرخ های تازه تعرفه های اینترنت پرسرعت را طبق مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات منتشر کرد.

تعرفه های جدید اینترنت مخابرات اعلام شد

به گزارش کلیک، بر پایه مصوبه ۲۳۷ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) با هدف بهره مندی کاربران نهایی از سرعت و کیفیت بهتر، تعرفه انتقال و دسترسی به اینترنت داخلی در بخش ثابت و سیار از اول مردادماه از نیم ریال به ۰٫۴ ریال به ازای هر کیلوبایت کاهش یافت.کاهش تعرفه اینترنت برای همه اپراتورهای تلفن همراه ثابت و سیار ایران ضروری است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران دیروز (شنبه) به خبرنگار ایرنا گفت بدون توجه به اینکه تخفیف های شرکت زیرساخت برای مخابرات لحاظ شود یا نه، تعرفه اینترنت برای مشترکان این شرکت کاهش یافت.
وی این سخنان را به دلیل بدهی این شرکت به شرکت زیرساخت مطرح کرد؛ زیرا چندی پیش معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود تا زمانی که اپراتورهای ارتباطی تکلیف بدهی خود به شرکت زیرساخت را تعیین نکنند قادر به استفاده از نرخ های کاهش یافته پهنای باند و انتقال زیرساخت نخواهند بود و نخست باید حق دولت را بپردازند.

به هر روی، امروز شرکت مخابرات ایران به وعده خود عمل کرد و مشترکان اینترنت این شرکت می توانند در بخش تعرفه ها در سامانه WWW.TCI.IR نرخ های تازه را ببینند.
در سامانه شرکت مخابرات تعرفه خدمات دسترسی به اینترنت (ADSL و WIFI) به صورت غیرحجمی انتشار یافته و درباره شیوه اعمال نرخ ها در بندهای متعدد توضیح داده شده است.

پیش از این معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) گفته بود تعرفه های انتقال و دسترسی به ترافیک داخلی در بخش ثابت و سیار با هدف بهره مندی کاربران نهایی از سرعت و کیفیت بهتر، به ازای هر کیلوبایت از نیم ریال به ۰٫۴ ریال کاهش می یابد.
معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز بتازگی شمار مشترکان اینترنت پهن باند ثابت (خطوط پرسرعت اینترنت ADSL ) را هشت میلیون و ۸۲۵ هزار و ۱۰۵ مشترک اعلام کرد.

بر این اساس در بخش اینترنت، بیشترین شمار مشترکان مربوط به اینترنت پرسرعت موبایل است. تا پایان سال ۱۳۹۴ بالغ بر ۱۹ میلیون و ۹۸ هزار و ۵۶۰ نفر در کشور از اینترنت پرسرعت متحرک استفاده می کردند.
بررسی ها نشان می دهد پهنای باند بین الملل از ۶٫۰۵ گیگابیت بر ثانیه در سال ۱۳۸۶ به ۵۴۷ گیگابیت بر ثانیه در پایان سال ۱۳۹۴ رسید.
همچنین ظرفیت آی.پی (IP) داخل کشور نیز در این بازه زمانی از ۳۱ گیگابیت بر ثانیه به چهار هزار گیگابیت افزایش پیدا کرد.

ارسال نظر