IRISPen Air 7: اسکنر دستی چندکاره

اسکنرهای پورتابل امروزه بسیار پرکاربرد شده‌اند و اگر شما بخواهید به صورت مرتب از آنها استفاده کنید، باید راحت و سبک باشند. توانایی کار با تبلت و لپ‌تاب نیز شاید برای شما مهم باشد.شرکت IRIS تابحال محصولات مختلفی در حوزه مدیریت اسناد و فایل‌های متنی ارائه داده است که شامل نرم‌افزارهای OCR و گستره‌ای از اسکنر‌های همراه می‌باشد. IRISPen Air 7 با قیمت 149 دلار، با طول، عرض و ارتفاع 3.5 در 2.5 در 13.97 سانتیمتر و 28 گرم وزن و باتری قابل شارژ جدیدترین محصول این شرکت می‌باشد. مشخصات فنی این محصول در وب‌سایت سازنده میزان نگهداری شارژ باتری را فاش نساخته، اما در تیزر تبلیغاتی این محصول اعلام شده که تا 5 ساعت شارژ نگه می‌دارد. شما می‌توانید با استفاده از کابل USB این محصول را شارژ کنید.

IRISPen Air 7: اسکنر دستی چندکاره

شرکت IRIS تابحال محصولات مختلفی در حوزه مدیریت اسناد و فایل‌های متنی ارائه داده است که شامل نرم‌افزارهای OCR و گستره‌ای از اسکنر‌های همراه می‌باشد. IRISPen Air 7 با قیمت 149 دلار، با طول، عرض و ارتفاع 3.5 در 2.5 در 13.97 سانتیمتر و 28 گرم وزن و باتری قابل شارژ جدیدترین محصول این شرکت می‌باشد. مشخصات فنی این محصول در وب‌سایت سازنده میزان نگهداری شارژ باتری را فاش نساخته، اما در تیزر تبلیغاتی این محصول اعلام شده که تا 5 ساعت شارژ نگه می‌دارد. شما می‌توانید با استفاده از کابل USB این محصول را شارژ کنید.

برای محصول نرم‌افزار مخصوص پلتفرم‌های Windows، Mac، Android و iOS نیز موجود است. همه آن ها پس از خرید این اسکنر در اختیارتان قرار خواهد گرفت اما می‌توانید به صورت رایگان نیز آنها را دریافت کنید.

بر روی PC می‌توانید از طریق USB و Bluetooth به دستگاه IRISPen Air 7 متصل شوید. اما در نسخه Android و iOS ارتباط تنها از طریق بلوتوث امکان‌پذیر است. شما بر روی PC نمی‌توانید به صورت همزمان هر دو ارتباط بلوتوث و USB را به صورت فعال داشته باشید. برای خاموش و روشن‌کردن بلوتوث تنها باید نوک اسکنر را به مدت سه ثانیه بر روی سطح فشار دهید. پس از اینکار چراغ آبی روی اسکنر به منزله فعال‌شدن بلوتوث روشن خواهد شد.

برای اسکن‌کردن تنها کافی است اسکنر را بر روی هر سطحی که می‌خواهید به آرامی بکشید، با این کار سر اسکنر با نور قرمز روشن شده و این بدان معناست که عمل اسکن در حال انجام است. برای اسکن‌کردن باید کمی دقت کنید: سر اسکنر عریض است و باید آنرا دقیقا در مرکز متن دلخواه خود قرار دهید زیرا IRISPen Air 7 تنها می‌تواند در آن واحد یک خط متن را اسکن کند. در عمل آنرا می‌تواند به ماژیک هایلایتر تشبیه کرد. اگر می‌خواهید بهترین کیفیت اسکن را در اختیار داشته باشید باید آنرا با سرعتی یکسان اما سریع بر روی متنتان بکشید.

irispen7-air-wordpad

بر روی PC با استفاده از هر نرم‌افزار سندخوان می‌توانید خروجی اسکنر را مشاهده کنید. تصویر بالا نشان می‌دهد که متن خروجی مستقیما به برنامه WordPas وارد شده است. بر روی دستگاه‌های اندروید، خروجی اسکنر وارد برنامه IRISPen می‌شود. شما در آنجا می‌تواند متن خود را ویرایش، کپی و یا در برنامه دیگری بچسبانید.

دقت خروجی این محصول زیاد هم بد نیست و شما مجبور نیستید ویرایش زیادی بر روی متن اسکن‌شده انجام دهید.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به تبدیل متن به گفتار و ترجمه به 40 زبان زنده دنیا اشاره کرد. صدای تولیدشده کامپیوتری مطلوب است اما اگر با قابلیت‌های ترجمه ترکیب شود می‌تواند امکانات جالب‌توجهی را ارائه دهد. برای مثال این ویژگی برای دانشجویان زبان یا کسی که می‌خواهد متن موردنظرش را به سرعت به یک زبان دیگر ترجمه کند، مفید به نظر می‌رسد.

IRISPen Air 7 سریع و کارآمد بوده و قابلیت همراه بودن آن بدین معناست که می‌توانید آنرا در به راحتی در داخل کیف خود جای دهید.

ارسال نظر