باز طراحی کلاه Iron Man در ارتش آمریکا

محققان ارتش آمریکا موفق شدند با الهام از کلاه مرد آهنی (Iron Man) کلاه مخصوص غواصی را طراحی کنند.

باز طراحی کلاه Iron Man در ارتش آمریکا

به گزارش کلیک، برای بسیاری از غواصان داشتن دید کافی و داشتن اطلاعات از اطراف در کنار حفاظت کامل از سر و گردن در اعماق دریا ضروری به حساب می آید. محققان ارتش آمریکا با اقتباس از کارکتر فیلم سینمایی مرد آهنی، موفق به طراحی کلاه غواصی با ساختار فیزیکی بسیار کارآمد شده اند. این نوع کلاه حرفه ای که به اختصار "DAVD" نام گرفته است، قادر است علاوه بر حفاظت کامل دیدی دقیق و واضح نسبت به پیرامون به فرد ارائه دهد. طبق اخبار رسمی منتشر شده از سایت خبری ارتش آمریکا، غواصان با استفاده از این کلاه قادر خواهند بود با کمک سنسورهای "HUD" تعبیه شده با وضوح بسیار بالا محیط پیرامونی خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

همچنین این کلاه، غواصان را به سیستم پیشرفته موقعیت سنج و عکسبرداری و فیلمبرداری از موقعیت فعلی و نیز ارسال آن به پایگاه مجهز ساخته است تا امکان بروز مشکلات و مخاطرات را به حداقل برساند. این کلاه هوشمند غواصی، پس از جمع آوری اطلاعات تمامی دیتابیس را در صورت لزوم بر روی شیشه جلویی کلاه (مقابل چشم غواص) به نمایش می گذارد. این طرح که شبیه سازی از برخی بازی های کامپیوتری و واقعیت مجازیست، کمک شایانی به ارتش این کشور کرده است.

به گفته طراحان این شرکت، سیستم به کار گرفته شده در کلاه غواصی (HUD)، به صورت صفحه نمایشی یا وضوح بالا تمامی امکانات و اطلاعات را در اختیار غواص قرار می دهد تا بدون کوچکترین وقفه ای به عملیات مورد نظر دست یابد.

به اعتقاد بسیاری این شبیه سازی با الهام از کلاه کاراکتر معروف سری فیلم های شرکت مارول با نام مرد آهنی طراحی شده است. تا در عین کاربردی بودن، جلوه ای از واقعیت مجازی را نیز به کاربر ارائه دهد. دنیس گالگر؛ مدیر ارشد تیم مهندسی پروژه های زیر آب، با تاکید بر موفقیت طراحان این گجت افزود، تمامی اطلاعاتی که غواص در زیر آب به آن نیاز خواهد داشت بر روی صفحه نمایش مقابل چشمانش ظاهر خواهد شد.

این کلاه هوشمند که در حال حاظر در مرحله پیش تولید و طراحی قرار دارد، به منظور عملیات هایی نظیر؛ تاسیسات و ساخت و ساز در زیر دریا، عملیات شناسایی نظامی و همچنین موارد علمی و تحقیقاتی طراحی شده است. سیستم پردازشگر به کار گرفته شده در این کلاه، غواصان را در مناطق مختلف عمق دریا قادر به برقراری ارتباط ساخته است، به گونه ای که در حدود ۲۰ غواص می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

طراحان کلاه غواصی هوشمند در ماه اکتبر این گجت را در اعماق دریا به آزمایش خواهند گذاشت.

منبع: http://mashable.com

ارسال نظر