آیا اندروید O همان اندروید ۸ است؟

به تازگی اسکرین شاتی منتشر شده که نشان می دهد اندروید O، در حقیقت همان اندروید نسخه ۸ است. نسخه جدید اندروید در سال جاری میلادی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

آیا اندروید O همان اندروید ۸ است؟

به گزارش کلیک ، مدتی است که نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید O منتشر شده و کاربرانی که علاقمند به نسخه‌ جدید اندروید هستند، می‌توانند از آن استفاده کنند با این وجود مشخص نبود که این اندروید دقیقا چه نسخه‌ای است؛ هر چند منطقی است که پس از اندروید ۷ (نوقا)، منتظر اندروید ۸ باشیم ولی با توجه به عملکرد گوگل در گذشته مانند نام گذاری اندروید ۴٫۴ به نام کیت کت باعث شده بود تا در این مورد نتوانیم با قاطعیت حرف بزنیم.

به تازگی تصویری از یک اسکرین شات فاش شده که رسما نشان می‌دهد اندروید O در واقع همان اندروید نسخه ۸ است. تا کنون بطور دقیق مشخص نشده که حرف O در نام این نسخه مخفف چیست ولی کارشناسان حدس می‌زنند که مربوط به کلمه Oreo باشد، البته این امکان نیز وجود دارد که گوگل یک اسم معمولیتر را برای نسخه بعدی اندروید در نظر گرفته باشد.

زمان ارائه‌ اندروید نسخه ۸ هنوز بطور دقیق مشخص نشده، اما اطلاعات حاکی از عرضه‌ی آن تا پایان سال ۲۰۱۷ است؛ همچنین در گزارش دیگری ادعا شده که سیستم عامل اندروید O در ماه آگوست به گوشی گوگل پیکسل می‌آید. با این حال عرضه اندروید نسخه ۸ برای گوشی‌های هوشمند غیر گوگلی داستان متفاوتی را دنبال می‌کند و بسته به شرکت تولید کننده، می‌تواند حتی با چند ماه تاخیر انجام شود. خبر خوب در این زمینه، رونمایی گوگل از پروژه جدیدی با نام Project Treble است که فاصله‌ی موجود بین نسخه خام اندروید و نسخه‌های سفارشی شده توسط کمپانی‌های تولید کنند را کم کرده و به آنان کمک می‌کند تا بروزرسانی‌های اندوید را با حداقل تغییرات لازم و در کمترین زمان ممکن برای کاربران محصولات اندرویدی خود ارائه کنند.

ارسال نظر