آیا خرید آیفون ۷ برای صاحبان آیفون ۶ لازم است؟

همانطور که می‌دانید هفته پیش از گوشی‌های آیفون ۷ و ۷ پلاس رونمایی شد؛ اما آیا افرادی که در حال حاضر از آیفون ۶ یا ۶ اس استفاده می‌کنند، لازم است حتما این گوشی را بخرند؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

آیا خرید آیفون ۷ برای صاحبان آیفون ۶ لازم است؟

کلیک - آیا واقعاً لازم است برای خرید یک گوشی آیفون جدید ۶۵۰ دلار و یا حتی بیشتر بپردازیم؟

این سوالی است که بسیاری از افراد پس از رونمایی از آیفون ۷ و ۷ پلاس در یک رویداد رسانه‌ای در هفته گذشته از خود می‌پرسند. مشخصات هر دو گوشی جدید آیفون واقعاً وسوسه‌کننده است. عمر باتری خوب، پردازنده بسیار قدرتمند، مقاومت در برابر آب، دوربین با کیفیت و حافظه داخلی بیشتر خصوصیاتی هستند که واقعاً همه را جذب خود می‌کند.

aaifxbl

اما اگر اکنون صاحب آیفون ۶ یا ۶ اس هستید، آیا واقعاً خرید گوشی جدید آیفون لازم است؟

ممکن است اگر بخواهید گوشی خود را بفروشید به دلیل دست دوم بودن افت قیمت زیادی باشد و قیمت آن با پولی که برای خرید آن پرداخت کرده‌اید، تفاوت زیادی داشته باشد.

آیا واقعاً آیفون ۷ ارزش خرید دارد یا بهتر است از همان آیفون قبلی خود استفاده کنید؟

اگر در حال حاضر از گوشی آیفون ۵s یا مدل‌های قبلی آن استفاده می‌کنید، مسلم است که استفاده از یک آیفون با فناوری‌های روز بهتر از یک آیفون مدل ۲۰۱۳ است؛ اما اگر صاحب آیفون ۶ یا ۶ اس هستید، ارتقای آن واقعاً لازم نیست؛ زیرا این گوشی‌ها هنوز از عملکرد خوبی برخوردار هستند و تمام اپلیکیشن‌ها را درست مانند آیفون ۷ و ۷ پلاس می‌توانند اجرا کنند.iphone6-vs-iphone6s-23

آیفون ۶ و ۶s

حتی گوشی آیفون SE که در حال حاضر با قیمت ۳۹۹ دلار ارائه می‌شود، از تمام مشخصات کلیدی و برجسته آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس برخوردار است و تنها تفاوت این گوشی با آن‌ها صفحه نمایش ۴ اینچی آن است.

apple-iphone-se_0013-800x533-c

آیفون SE

دو مورد از ویژگی آیفون ۷ و ۷ پلاس که در تبلیغات آن‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است، پیشرفت بخش نرم‌افزاری این دو گوشی است؛ اما این کار بر روی مدل‌های قبلی گوشی‌های آیفون نیز امکان‌‌پذیر است و کاربران می‌توانند با نصب iOS 10 قابلیت‌های نرم‌افزاری گوشی خود را تقویت کنند.

در گوشی‌های جدید آیفون دستیار مجازی شخصی اپل یعنی Siri باز هم با بسیاری از اپلیکیشن‌ها از جمله Linkedln ،Uber ،Square Cash و اپلیکیشن پیام‌رسان iMessage قابل استفاده خواهد بود و ظاهر بصری آن کمی بهتر شده است. فونت متون بزرگ‌تر شده است و کاربران به استیکرهای جالب‌تری دسترسی خواهند داشت و حتی می‌توانند تصاویری را مستقیما روی متون ترسیم کنند.

حافظه داخلی بیشتر گوشی آیفون ۷ و ۷ پلاس

تمام کاربران از ارتقای حافظه داخلی گوشی‌های آیفون استقبال می‌کنند. ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی برای بسیاری از کاربران کافی نیست.

حافظه داخلی گوشی‌های آیفون ۷ و ۷ پلاس و ۶ اس و ۶ اس پلاس از ۳۲ گیگابایت شروع می‌شود.

به دلیل اینکه گوشی‌های آیفون از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند؛ کاربران برای ارتقای حافظه گوشی خود، هیچ راهی به جزء خرید گوشی جدید ندارند.

حذف جک ۳٫۵ میلی متری آیفون

اپل در طراحی آیفون ۷ و ۷ پلاس دست به اقدام جدیدی زده است و جک هدفون را به دلیل جاگیر بودن و همچنین کاهش مصرف باتری حذف کرده است. در این دو گوشی هدفون از طریق پورت لایتنینگ (Lightning) که برای شارژ گوشی استفاده می‌شود، به آن متصل می‌شود. کاربران می‌توانند از هدفون‌های بی‌سیم که از طریق بلوتوث به گوشی متصل می‌شوند، نیز استفاده کنند. کاربران می‌توانند با استفاده از مبدل جک ۳٫۵ میلی‌ متری به پورت لایتنینگ که همراه با این دو گوشی به صورت رایگان عرضه می‌شوند، از هدفون‌های قدیمی خود نیز استفاده کنند.

بسیاری از کاربران گوشی‌های آیفون نسبت به این اقدام آیفون واکنش نشان داده‌اند و این سوال را از اپل پرسیده‌اند که با توجه به این تغییر چگونه می‌‌توانند همزمان هم گوشی خود را شارژ کنند و هم به موسیقی گوش دهند.

شرکت Belkin که تولیدکننده لوازم جانبی است، این مشکل را برطرف کرده است. این شرکت وسیله‌ای را طراحی کرده است که Audio + Charge RockStar نام دارد و کاربران آیفون ۷ و ۷ پلاس می‌توانند به طور همزمان به وسیله آن هم گوشی خود را شارژ کنند و هم از هدفون استفاده کنند. Audio + Charge RockStar از دهم اکتبر (نوزدهم مهر) با قیمت ۳۹٫۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

سخن آخر

گوشی‌های آیفون ۷ و ۷ پلاس از ویژگی‌های خوبی از جمله سبک وزنی، عمر بالای باتری، مقاومت در برابر آب، حافظه داخلی بیشتر و دوربینی با کیفیت برخوردار هستند؛ اما اگر از گوشی آیفون خود راضی هستید و از سرعت و عملکرد خوبی نیز برخوردار است، خرید آیفون ۷ ضرورت چندانی ندارد.

ارسال نظر