آیا مرورگر کروم می تواند پشت اینترنت اکسپلورر را به خاک بمالد؟

طبق آخرین آمار ارائه شده توسط شرکت Net Applications، میزان استفاده کاربران از مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت و همچنین مرورگر جدید این شرکت یعنی Edge در ماه مارس ۱٫۴ درصد افت کرده است.

آیا مرورگر کروم می تواند پشت اینترنت اکسپلورر را به خاک بمالد؟

به گزارش کلیک، با این افت سهم مایکروسافت از بازار مرورگر ها به ۴۳٫۳ درصد تنزل پیدا کرده است.

در همین حال کروم با جذب کاربران از دست رفته مرورگرهای مایکروسافت و همچنین کاربران فایرفاکس توانسته است در این ماه رشدی ۲٫۵ درصدی در تعداد کاربرانش را تجربه کند. با روی دادن این اتفاق کروم ۳۹٫۱ درصد از بازار مرورگر ها را در اختیار داشته و فقط ۴ درصد با اکسپلورر فاصله دارد.

نگرانی اصلی برای مایکروسافت این است که تعداد کاربرانش از ۵۶٫۵ درصد سال گذشته تا کنون سقوط پر شیبی را داشته و اگر این روند همچنان با این سرعت ادامه داشته باشد، کروم در تابستان و شاید هم زود تر بتواند از مرورگر مایکروسافت پیشی بگیرد.

دلیل کاهش سهم اینترنت اکسپلورر می تواند اقدام مایکروسافت جهت پایان دادن به پشتیبانی از بعضی از نسخه های آن و منحصر کردن نصب نسخه های جدید آن به ویندوز ۱۰ و همچنین ارائه مرورگر Edge باشد. البته به نظر می رسد به دنبال این تصمیم مایکروسافت اکثر کاربران به جای اینکه ویندوز خود را به نسخه ۱۰ ارتقا دهند، تصمیم گرفته اند تا از مرورگر های دیگر استفاده کنند.

با توجه به آمار و ارقام موجود حتی افرادی که سیستم عامل خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا داده اند نیز از Edge به عنوان مرورگر پیش فرض استفاده نمی کنند. این آمار ها نشان می دهد که علی رغم نصب بودن Edge به صورت پیش فرض روی ویندوز ۱۰ فقط ۳۰٫۴ درصد کاربران از آن استفاده می کنند.

منبع: irishexaminer

ارسال نظر