آیا گوگل در فکر جایگزین کردن اندروید با اندرومدا است ؟

سیستم عامل جدید شرکت گوگل با نام اندرومدا Andromeda عرضه شد، حالا این سؤال مطرح می‌شود که آیا از این به بعد تمام محصولات گوگل با این سیستم‌عامل ارائه می شوند؟

آیا گوگل در فکر جایگزین کردن اندروید با اندرومدا است ؟

کلیک-سیستم عامل اندرومدا که یک سیستم عامل جدید از طرف شرکت گوگل است در واقع ترکیبی از سیستم عامل اندروید و کروم است. این سیستم عامل بر روی چند دستگاه مختلف از جمله تبلت نکسوس ۹ به صورت آزمایشی در حال بررسی است.

اندرومدا سیستم عاملی از ترکیب دو سیستم عامل برتر در دنیای تکنولوژی است، یک سیستم عامل با ویژگی های کروم و با خصوصیات اندروید. هم چنین گوگل از لپ‌تاپ هیبریدی خود خبر داده است که این لپ تاپ نیز قرار است با سیستم عامل اندرومدا عرضه شود.

این لپ تاپ احتمالاً با نام تجاری Pixel 3 به بازار عرضه می شود و این پروژه در گوگل با نام Bison شناخته می شود.

علاوه بر لپ تاپی که قرار است در سال دیگر با سیستم عامل اندرومدا به بازار عرضه شود، در حال حاضر گوگل با هواوی همکاری داشته است و قرار است تبلت نکسوس ۹ توسط همکاری این دو شرکت ارائه شود. همان طور که گفته شد سیستم عامل اندرومدا به صورت آزمایشی بر روی این تلبت در حال بررسی است.

سیستم عامل اندرومدا سر و صدای زیادی در دنیای تکنولوژی به پا کرده است و بسیاری از رسانه ها در رابطه با این اقدام گوگل واکنش نشان داده اند. TechNewsWorld در رابطه با سیستم عامل جدید گوگل این گونه اظهار نظر کرده است که ما از این اقدام گوگل هیجان زده نشدیم و این اقدام باید سال ها پیش اتفاق می‌افتاد.

بسیاری از رسانه‌ها بر این باور بودند که اگر گوگل این کار را نمی‌کرد و دیر یا زود کمپانی دیگری پیدا می شد که دو سیستم عامل اندروید و کروم را با هم ترکیب کند و سیستم عامل جدیدی را به بازار ارائه دهد. در حال حاضر این مهم است که گوگل توانسته کمپانی باشد که این نام را برای خود ثبت کند و همیشه این گونه حواشی در اطراف کمپانی های بزرگ و اقدامات بزرگ آن ها وجود دارد.

همان گونه که از اقدامات گوگل نتیجه می گیریم، سیستم عامل اندرومدا ، سیستم‌عاملی محدود به یک دستگاه خاص نیست و گوگل در حال حاضر قصد دارد تا این سیستم عامل را بر روی لپ تاپ و تبلت ارائه دهد.

لپ تاپ پیکسل ۳ در سال ۲۰۱۷ عرضه می شود و این لپ تاپ یک دستگاه فوق باریک با صفحه نمایش ۱۲٫۳ ارائه می شود. این لپ تاپ ۲ در ۱ است و شاید در برخی زمینه ها شبیه به Surface Book مایکروسافت باشد.

لپ تاپ پیکسل ۳ با پردازنده M3 یا i5 Core قدرت می یابد و با ظرفیت ۳۲ یا ۱۲۵GB و ۸ یا ۱۶GB رم عرضه می شود. بر اساس گزارش‌های Android Police این لپ تاپ مجهز به حسگر اثر انگشت خواهد بود. از دیگر ویژگی های فنی پیکسل ۳ می توان به USB C، جک سه میلی متری هدفون، اسپیکرهای استریو و پشتیبانی از قلم Stylus اشاره کرد. انتظار می رود عمر باتری این دستگاه ۱۰ ساعت باشد.

ارسال نظر