بهبود درمان سرطان با تجزیه و تحلیل داده هاو اطلاعات با حجم بزرگ

کلینیک غدد شناسی جامعه  آمریکا معتقد است که پیشرفت های صورت گرفته در زمینه ی درمان سرطان پدیدار خواهند شد.

بهبود درمان سرطان با تجزیه و تحلیل داده هاو اطلاعات با حجم بزرگ

به گزارش کلیک،اگر غده شناس ها و پژوهشگر ها بتوانند به اطلاعات موجود درباره ی بیماری سرطان دسترسی پیدا کنند و از این اطلاعات به نحو احسن استفاده کنند ، این اتفاق خواهد افتاد. برای رسیدن به این مهم تیم ASCO به همراه SAP قصد تاسیس یک Cancer LINQ دارند که یک نظام سلامت یادگیری سریع برای غدد شناسی می باشد.

کلینیک غدد شناسی جامعه ی آمریکا(ASCO) یک سازمان حرفه ای حرفه ای و عالی غدد شناسی محسوب می شود که در واقع به صورت غیر انتفاعی و جهان پیشرو اداره می شود. این سازمان در آستانه ی تبدیل حجمی زیاد از اطلاعات خام در رابطه با بیماری سرطان به دانشی است که میتواند بهترین کمک برای بیماری هایی که در آینده ممکن است با آن ها مواجه شویم باشد.

در حال حاضر حجم زیادی از این اطلاعت جالب برای تحقیق و پژوهش بر روی سرطان و سایر بیماری ها ی شناخته شده ی دیگر بسیار کار آمد و مفید است. بیماری سرطان به تنهایی یک چهارم از مرگ و میر های موجود در ایالات متحده ی آمریکا را در بر می گیرد. بنابراین بررسی و مقایسه ی هر نمونه از بیماری خاص غیر ممکن به نظر می رسد.

در سمپوزیوم پزشکی شخصی(SAP) در پالو آلتو (Palo Alto) به تاریخ چهاردهم ماه اکتبر پیتر پال یو (Peter Pual Yu) و MD و FACP و FACSO به همراه ریاست سابق سازمان ASCO درباره ی اهمیت و ضرورت توانایی رسیدن به این اطلاعات مهم و نحوه ی استفاده و به کار گرفتن آن ها که میتواند جلوی اغلب این بیماری های کشنده را بگیرد صحبت کردند.

asco-1

ژنوم انسان

تنها سه در صد از1.7 میلیون آمریکایی مبتلا به سرطان در آزمایش های بالینی ثبت نام کرده اند. دکتر یو(Yu) توضیح داد که بیشتر بیماران و مبتلایان را افراد مسن تر و افرادی که سلامتی کاملی نداشتند تشکیل می دهند.

دکتر یو در طول سمپوزیوم توضیح داد که فناوری اطلاعات سلامتی قول می دهد که یک عامل تغییر برای افزایش یادگیری و کاهش هزینه های درمانی باشد و هم چنین سلامت اکوسیستم بیماران و خانواده ها و پژوهشگران و مردم عادی را تضمین کند. او هم چنین توضیح داد که چگونه CancerLINQ وابسته به ASCO که یک نظام سلامت یادگیری سریع است می تواند در این راه مثمر ثمر باشد.

CancerLINQ روی SAP HANA Platform کار می کند و از آنالیز و بررسی اطلاعات حجیم و بزرگ برای پرده گشایی از دنیای واقعی بیماری ها با استفاده از پرونده های الکترونیکی سلامت استفاده می کند. هر مرحله از CancerLINQ بینش ها و ابزار های نسبتا قوی تری به فیزیک دان ها و پژوهشگران و بیماران و هر شخص دیگری در جامعه ی بیماری سرطان ارائه خواهد داد به وسیله ی :

  1. نظارت بر اقدامات با کیفیت بالینی در زمان واقعی - ردیابی و نظارت بر روی نحوه ی عملکرد به طور مستمر به منظور بالا بردن کیفیت درمان در آینده
  2. توجه به موضوعات و گرایش هایی که می تواند به روند درمانی را بهبود بخشد - به دست آوردن بینش ها و نگرش های جدید از طریق اطلاعات شناخته نشده از روی هزاران بیمار
  3. شناسایی گروه هایی از بیماران ناشناس با ویژگی های به اشتراک گذاشته شده - به فیزیک دان ها این امکان را می دهد که بفهمند چه طور بیماران دیگر با هم نوعانشان که تحت درمان قرار گرفته بودند شبیه اند
  4. استفاده بهتر و مثمر ثمر تر از پرونده های الکترونیکی سلامت - به وسیله ی ایجاد کردن. برای مثال ایجاد کردن یک تایم لاین شخصی برای بیمار که یک عکس عینی از روند درمان بیمار و اثرات جانبی و حتی نتیجه ی کار را فراهم می آورد.

دکتر یو هم چنین توضیح داد که در وضعیت کنونی که در حال حاضر در آن قرار دارد قابلیت همکاری یک چالش کلیدی در صنعت مراقبت های بهداشتی و درمان می باشد. او به نقل از دفتر هماهنگ کننده ی ملی برای فناوری اطلاعات سلامت این جمله را بیان کرد:

" یک اکوسیستم فناوری اطلاعات سلامت سازگار باعث می شود که اطلاعات صحیح و در دسترس به طور کامل و در زمان مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد."

دکتر یو نظریه های ASCO را به منظور فناوری اطلاعات سلامت با پیشنهاد های ارائه شده در سخنرانی هایش ارائه کرد.

در حال حاضر کل پرونده ی الکترونیکی سلامت روی همه ی بیماران از تجربیات و آزمایش های غدد شناسی موجود در ایالات متحده ی آمریکا در CancerLINQ دریافت شده است. هدف برای اولین ورژن CancerLINQ استفاده از تجربیات و آزمایش ها می باشد.

منبع : Zdnet

ارسال نظر