لیونل مسی در FIFA 17 بهتر است یا PES 2017؟

دو بازی ویدیویی فوتبال فیفا و Pro Evolution Soccer از گذشته دیرین رقابت تنگاتنگی را با یکدیگر داشته و دارند؛ به طوری که با گذشت زمان این رقابت سخت تر و سختر می شود و با توجه به پیشرفت های روز افزون عرصه بازی سازی، کار سازندگان را دشوارتر می کند. طرفداران هر دو مجموعه هر سال منتظر عرضه نسخه جدیدی می نشینند تا جدیدترین ساخته دو کمپانی الکترونیک آرتز (بخش ورزش های الکترونیک) و کونامی را تجربه کنند. در هر کدام از تیم های فوتبال، بازیکنان متعددی وجود دارند که بر اساس قابلیت ها و استعدادهای خاص و منحصر به فرد که در طول یک فصل فوتبال از خود به نمایش گذاشته اند، توسط سازندگان عناوین ویدیویی فوتبال رده بندی شده و نمراتی به هر بازیکنان اعطا می شود. بدون شک لیونل مسی یکی از بهترین بازیکنان فوتبال سراسر جهان به شمار می رود که محبوبیت فراوان این بازیکن و رقابت سرسخت آن با کریستیانو رونالدو، باعث شده تا برخی از علاقه مندان فوتبال، نمرات و امتیازات این دو بازیکنان را در داخل بازی FIFA 17 و PES 2017 مقایسه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

لیونل مسی در FIFA 17 بهتر است یا PES 2017؟

طرفداران هر دو مجموعه هر سال منتظر عرضه نسخه جدیدی می نشینند تا جدیدترین ساخته دو کمپانی الکترونیک آرتز (بخش ورزش های الکترونیک) و کونامی را تجربه کنند. در هر کدام از تیم های فوتبال، بازیکنان متعددی وجود دارند که بر اساس قابلیت ها و استعدادهای خاص و منحصر به فرد که در طول یک فصل فوتبال از خود به نمایش گذاشته اند، توسط سازندگان عناوین ویدیویی فوتبال رده بندی شده و نمراتی به هر بازیکنان اعطا می شود. بدون شک لیونل مسی یکی از بهترین بازیکنان فوتبال سراسر جهان به شمار می رود که محبوبیت فراوان این بازیکن و رقابت سرسخت آن با کریستیانو رونالدو، باعث شده تا برخی از علاقه مندان فوتبال، نمرات و امتیازات این دو بازیکنان را در داخل بازی FIFA 17 و PES 2017 مقایسه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک ، نسخه جدید مجموعه فیفا همانند همیشه در اوایل مهر ماه سال ۱۳۹۵ توسط کمپاین الکترونیک آرتز عرضه شد. از تغییرات اساسی این نسخه می توان به تغییر موتور سازنده بازی به فراست بایت و اضافه شدن بخش داستانی اشاره کرد. تغییر موتور سازنده بازی باعث شد تا گرافیک و طراحی بصری تماشگران به طور چشم گیری بهبود یابد و در بازی شاهد حضور مربیان نیز باشیم. با این حال، کمپانی ژاپنی کونامی باز هم به روند نزولی خود ادامه داد و با عرضه بازی Pro Evolution Soccer 2017، تنها بخشی از مشکلات این مجموعه را بهبود بخشید و شاهد پیشرفت جزئی در بخش گیم پلی بازی بودیم. این امر باعث گردید تا فروش عنوان فیفا ۱۷ در زمان عرضه بیش از ۴۰ برابر بازی پی اس ۲۰۱۷ شود و کمپانی کونامی به شکست های پیاپی خود ادامه دهد. برای مشاهده متن کامل این خبر، بر روی این نوشته کلیک نمایید.

از کلیات دو بازی فیفا ۱۷ و Pro Evolution Soccer 2017 که بگذریم، به بخش طراحی بازیکنان و امتیاز دهی می دهیم که سازندگان بر اساس دلایل گفته نشده، امتیازات هر بازیکنان را مشخص کردند. لیونل مسی، بازیکن ۲۹ ساله تیم بارسلونا و کشور آرژانتین، در هر دو بازی فیفا ۱۷ و پی اس ۲۰۱۷ حضور دارد که سازندگان هر عنوان در خصوص سرعت، پاس دهی، شوت زنی، حالت دفاعی، دریبل، کنترل توپ، قدرت بدنی و... این بازیکن، امتیازاتی ارائه دادند که در این مقاله به بررسی و مقایسه لیونل مسی در این دو بازی پرطرفدار می پردازیم. همراه رسانه کلیک باشید...

m1

مقایسه اول: سرعت و شتاب بازیکن:

  • در بازی FIFA 17:

امتیاز سرعت: ۸۷

امتیاز شتاب: ۹۲

  • در بازی Pro Evolution Soccer 2017:

امتیاز سرعت: ۹۱

امتیاز شتاب: ۹۶

  • برنده این مقایسه: بازی Pro Evolution Soccer 2017

همان طور که ملاحظه شد، امتیازات این بازیکن در بازی پی اس ۲۰۱۷ بیشتر بوده و گویا لیونل مسی در این عنوان قوی تر ظاهر شده است. بنابراین، اگر خواهان حمله های خطرناک و فرارهای دیدنی لیونل مسی هستید، حتما به سراغ بازی پی اس بروید.

m2

مقایسه دوم: پاس دهی

  • در بازی FIFA 17:

امتیاز پاس دهی کوتاه: ۸۸

امتیاز پاس دهی بلند: ۸۷

  • در بازی Pro Evolution Soccer 2017:

امتیاز پاس دهی کوتاه: ۸۸

امتیاز پاس دهی بلند: ۸۰

  • برنده این مقایسه: بازی FIFA 17

پاس های کوتاه لیونل مسی در بازی فیفا ۱۷ و پی اس ۲۰۱۷ هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد ولی از لحاظ پاس دهی بلند، این بازی فیفا ۱۷ می باشد که مسی آن قوی تر ظاهر شده و شاهد پاس دهی بلند مناسب از این ستاره فوتبال هستیم.

m3

مقایسه سوم: شوت زنی

  • در بازی FIFA 17:

امتیاز گل زنی به کمک شوت: ۹۵

امتیاز قدرت شوت ها: ۸۳

امتیاز شوت زنی از راه دور: ۸۸

  • در بازی Pro Evolution Soccer 2017:

امتیاز گل زنی به کمک شوت: ۹۴

امتیاز قدرت شوت ها: ۸۰

امتیاز شوت زنی از راه دور: ۸۹

  • برنده این مقایسه: بازی FIFA 17

شوت های لیونل مسی در بازی FIFA 17 پرقدرت تر بوده و احتمال گل شدن این شوت ها نسبت به بازی پی اس ۲۰۱۷ بیشتر است. پس اگر علاقه زیادی به شوت زنی دارید، لیونل مسی حاضر در بازی فیفا ۱۷ بهترین گزینه برای شما می باشد تا دروازه حریف را باز کنید.

۶۱

مقایسه چهارم: دریبل زنی و زیرکی

  • در بازی FIFA 17:

امتیاز زیرکی (چابکی): ۹۰

امتیاز کنترل توپ: ۹۵

امتیاز دریبل زنی: ۹۷

  • در بازی Pro Evolution Soccer 2017:

امتیاز زیرکی (چابکی): ۹۳

امتیاز کنترل توپ: ۹۶

امتیاز دریبل زنی: ۹۶

  • برنده این مقایسه: بازی Pro Evolution Soccer 2017

همان طور که مشاهده می کنید، لیونل مسی حاضر در بازی فیفا ۱۷ از لحاظ مهارت دریبل زنی کمی بهتر از بازی پی اس ۲۰۱۷ می باشد ولی مهارت کنترل توپ آن در مقایسه با بازی پی اس کمتر بوده و به همین خاطر، در مقایسه دریبل زنی و چابکی، لیونل مسی بازی پی اس ۲۰۱۷ برنده می شود.

m4

مقایسه پنجم: شرایط جسمانی (قدرت بدنی)

  • در بازی FIFA 17:

امتیاز استقامت: ۷۴

امتیاز استحکام (دوام بازیکن): ۵۹

  • در بازی Pro Evolution Soccer 2017:

امتیاز استقامت: ۷۸

امتیاز استحکام (پیروزی در مبارزه بر سر به دست آوردن توپ): ۵۱

  • برنده این مقایسه: بازی Pro Evolution Soccer 2017

استقامت و شرایط جسمانی لیونل مسی در بازی پی اس ۲۰۱۷ بهتر از فیفا ۱۷ بوده و تنها عملکرد این بازیکن در درگیری بر سر توپ نسبت به بازی FIFA 17 ضعیف می باشد. این بدان معناست که عملکرد بازیکن در هنگامی که به صورت ۹۰ دقیقه در زمین بازی حضور داشته باشد، کاسته می شود و کمتر شاهد حرکات خارق العاده از وی خواهیم بود.

  • برنده نهایی: لیونل مسی بازی Pro Evolution Soccer 2017

اگر شما یکی از طرفداران پر و پا قرص لیونل مسی هستید، بهتر است به سراغ بازی پی اس ۲۰۱۷ رفته چرا که قدرت این بازیکن در بازی ذکر شده بیشتر بوده و می توانید استعدادها و مهارت های وی را بهتر از بازی فیفا ۱۷ مشاهده نمایید. البته ناگفته نماند که لیونل مسی بازی فیفا ۱۷ نیز چندان ضعیف نیست و بر اساس امتیازات، بازهم شاهد قدرت نمایی این ستاره فوتبال هستیم.

شایان به ذکر است بازی پی اس ۲۰۱۷ و فیفا ۱۷ به ترتیب در تاریخ ۱۳ سپتامبر (سه‌ شنبه ۲۳ شهریور ماه سال ۱۳۹۵) و ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۱۶ (مصادف با سه‌ شنبه ۶ مهر) برای کنسول های نسل هشتم و هفتم سونی و مایکروسافت (پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۳، ایکس باکس وان و ایکس باکس ۳۶۰) و همچنین رایانه های شخصی ویندوزی عرضه شدند.

در انتهای این مقاله، دیدگاه شما در رابطه با لیونل مسی بازی PES 2017 و لیونل مسی بازی FIFA 17 چیست؟ آیا امتیازاتی که سازندگان به هر بازیکن در این دو بازی اعطا کردند، امتیاز درستی به حساب می آیند و کاملا بی طرفانه می باشند؟ به نظر شما، لیونل مسی در کدام بازی عملکرد بهتری از خود به نمایش می گذارد؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر