آیا مارک زاکربرگ محبوب است؟ (قسمت آخر)

آیا مایلید تا شخصیت مارک زاکربرگ را به خوبی بشناسید؟ در ادامه دو مطلب قبلی، این بار به آخرین ادعاهای مطرح شده توسط مردم راجع به این شخصیت معروف خواهیم پرداخت.

آیا مارک زاکربرگ محبوب است؟ (قسمت آخر)

کلیک- مطمئنا شایعات زیادی پیرامون افراد مشهور و مخصوصا محبوب وجود دارد، اما مهم این است که چگونه از پس این شایعات بر آییم و به واقعیت ها پی ببریم.

  • مارک زاکر برگ یک شخصیت کاملا اجتماعی است

چنان چه شما فیلم "شبکه اجتماعی " را دیده باشید، تصور می کنید که زاکربرگ یک فرد نالایق و ناشایسته در روابط اجتماعی است؛ به گونه ای که در این فیلم او به گونه ای به تصویر کشیده شده است که وقت خود را در تمام دوران دانشگاهی در اطراف دانشگاه و با لباس های ژولیده سپری کرده و نمی تواند به کلوپ های شیک وارد شده و دوستان او در حال قطع ارتباط با او به خاطر این موضوع هستند.

در حالی که این موضوع اصلا حقیقت ندارد و تمام افرادی که او را می شناسند، به این ادعا اعتراض دارند. یکی ازهم اتاقی های مارک، او را شخصی فوق العاده مهربان و قدرتمند خطاب کرده است. دیوید کرک پاتریک نویسنده ای که با زاکر در ارتباط بوده، می گوید: او نه تنها شخصی دوست داشتنی است بلکه فوق العاده اجتماعی است.

کارل بالون نویسنده دیگری است که به مدت یک سال در فیس بوک کار کرده و کتابی درباره تجربیاتش نوشته است. او هم چنین بیان کرده است که شاید زاکر در گدشته فردی بوده باشد که نسبتا نمی توانسته ارتباط قوی با دیگران داشته باشد اما بر روی این صفت خود به شدت کار کرده و امروزه فوق العاده اجتماعی شده است.

  • مارک زوکر برگ فردی است که از پشت خنجر می زند

هیچ وقت از زاکر روی برنگردانید، زیرا ممکن است از پشت به شما خنجر بزند و آن مسئله را خیلی بزرگ جلوه دهد. این واقعیت دارد؛ همان طور که در فیلم "شبکه اجتماعی" نشان داده شده، او در ابتدا با وینک لوییس بر سر یک پروژه با یکدیگر به توافق رسید، ولی پس از مدتی مارک به پروژه فیس بوک پیوست؛ در حالی که در ابتدا با یکدیگر همکاری خوبی داشتند اما وقتی ادوارد از برخی عقاید مارک مخالفت کرد، او را از کار کردن بازداشت و به تنهایی به ادامه پروژه پرداخت.

اما این که آن فیلم مارک را به تصویر کشیده مهم نیست. اما افرادی که با این نظرات درباره شخصیت زاکر مخالف بودند در این مورد هم نظر یکسانی دارند. دیوید کرک پاتریک ،نویسنده کتاب"تاثیرات فیس بوک" بیان کرده است که زاکر اصلا چنین آدمی نبوده؛ آدم ظالمی نیست و در طول تحقیقات، او به صورت عادلانه وقت خود را با دوستان و کارش می گذراند. کارل بالون نویسنده دیگری است که به مدت یک سال در فیس بوک کار کرده و از صمیمی ترین افراد زاکر است که می گوید او هیچ گاه از روی عمد به دوستانش خیانت نخواهد کرد.

ارسال نظر