آیا مارک زاکربرگ محبوب است؟ (قسمت دوم)

شاید هر کسی که فیلم "شبکه اجتماعی" را دیده باشد، بگوید که او یک فرد متکبر است. برای همین، باید به این نکته اشاره داشت که در این فیلم به صورت غیر مستقیم به شخصیت متکبر او اشاره شده است.

آیا مارک زاکربرگ محبوب است؟ (قسمت دوم)

کلیک- فیلم ها قدرتی دارند که باعث می شوند به مسائل بی ارزش اعتنا کنیم و حتی مغز ما به طور منطقی می داند که در حال تماشا کردن فیلم هستیم، اما فیلمسازان اغلب برای جلب توجه ببینندگان برخی حقایق را آن گونه که نیستند، نمایش می دهند.

در حال حاضر، منتقدان زاکربرگ معتقدند که تمامی صفت های قید شده در فیلم کاملا درباره او صحیح است؛ بخاطر این که کسی که برای دیدار مقامات همان لباس های روزمره و عادی خود را می پوشد، قطعا شخصی متکبر است.هم چنین تکبر این فرد را می توان در قیمت گذاری سهم خود در فیس بوک که بالاتر از حد پیش بینی شده توسط آن شرکت است، به خوبی فهمید.

اما در واقع در این میان افرادی وجود دارند که با وجود تمامی این شایعات و تفکرات نسبتا نادرست، از او دفاع می کنند. این شخص کسی نیست جز جو گرین که هم اتاقی سابق مارک در دانشگاه است. او می گوید: او به هیچ وجه فردی متکبر نیست و فقط اعتماد به نفس بالایی دارد. دیوید کرک پاتریک، نویسنده ای که تمامی وقت خود را در فیس بوک برای نوشتن کتاب خود به نام "تاثیرات فیس بوک" گذرانده است، میگوید که مارک آدمی دوست داشتنی است و در صفحه شخصی خود در فیس بوک دوستان زیادی را دارد. باور این مسئله که او فردی متکبر و مغرور است، خیلی دشوار است!

  • مارک زوکر برگ در تجارتش توجهات بسیاری را به خود جلب می کند

چگونه زاکر برگ می تواند در تجارتش مشهور شود؟ او، کسی است که پس از راه اندازی فیس بوک میلیاردر شد. امروزه همه در همه جای دنیا او را می شناسند و شبکه اجتماعی محبوبش بیش از 1 میلیارد کاربر دارد و جالب است بدانید او زمانی این کار را شروع کرد که سن و سال زیادی نداشت. او همچنین از جانب مجله تایم به عنوان "مرد سال" در سال 2010 انتخاب شد.

درست است که تجارت هایی که سر و صدای زیادی بپا کرده اند، الزاما به محبوبیت چندانی دست نیافته اند؛ اما بسیاری معتقدند که زوکر برگ با استفاده از تکنولوژی نظرات دیگران را به خود جلب کرده است. خیلی ها می خواهند بدانند که مارک با سهام خود چه کاری را انجام داده که باعث جلب توجه دیگران در تجارتش شده است؟ انتظار می رود که او حداقل 846 میلیون دلار درآمد داشته باشد.

یقینا نمی توان راجع به او به طور قطع اظهار نظر کرد و هر چه بخواهیم بیشتر در این زمینه وارد شویم، در حقیقت وارد چالش بزرگی شده ایم. این واضح است که مارک زاکربرگ درآمد بالایی دارد، اما با توجه به این که خودش تا به حال به طور دقیق راجع به این مسئله و خرید سهام ها سخنی به میان نیاورده است، نمی توان به طور قطع اظهار نظر کرد.

منبع: howstuffworks

ارسال نظر