بازگشت باشکوه نوکیا به دنیای گوشی های هوشمند با P1

شنیده‌ها حاکی از آن است که غول سابق تلفن همراه، حداقل در حد نام تجاری معروفش، در فکر یک بازگشت دوباره به عرصه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند تحت اندروید است.

بازگشت باشکوه نوکیا به دنیای گوشی های هوشمند با P1

به گزارش کلیک، فقط چند ماه پیش بود که نوکیا با ارسال یک بیانیه رسمی اعلام کرد که به لطف چند قرارداد جدید، این شرکت قادر خواهد بود تا از مجوز نام تجاری خود برای ساخت تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند اندرویدی استفاده کند. دو شرکت Foxconn و HMD، شرکت‌هایی هستند که در این قرارداد سهیم‌اند. بله! همان Foxconn که آیفون‌های اپل را تولید می‌کند!

اکنون یک مدل تبلیغاتی ارائه شده است که گفته می‌شود گوشی هوشمند تحت اندروید نوکیا با نام احتمالی Nokia P1 باشد. بر اساس گزارش‌های ارائه شده، این دستگاه در حال ساخت توسط مهندسان InFocus / Sharp است، درست از زمانی که اوایل امسال Foxconn شرکت Sharp را خریداری کرد. مدل تبلیغاتی فاش شده یک دستگاه به رنگ‌های آبی و صورتی را نشان می‌دهد که می‌تواند همان دستگاه Aquos P1 شارپ باشد. شارپ تعداد زیادی از این دستگاه را در بیرون از ژاپن نفروخت. بنابراین ممکن است این اتفاق راهی برای افزایش توزیع این محصول باشد.

برای آن دسته افرادی که علاقه‌مند هستند، Aquos P1 شارپ اخیراً معرفی شد با داشتن ویژگی‌هایی مثل یک پردازنده اسنپ‌ دراگون ۸۲۰، یک پنل IGZO با اندازه ۵٫۳ اینچ و با رزولوشن Full HD، حافظه داخلی ۳ گیگابایت، و قابل ارتقا تا ۳۲ گیگابایت، دوربین اصلی ۲۲٫۶ مگا پیکسل با روزنه f/1.9، یک باتری با توان ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت، بدنه مقاوم در برابر خاک و مانع آب از مدل IP58، و امکان شارژ سریع.

به‌روزرسانی: بر اساس منبعی دیگر، مدل تبلیغاتی ارائه شده موسوم به P1 قانونی و رسمی نبوده و صرفاً یک تصویر ویرایش شده از سوی خود Aquos P1 شارپ است. اما بهتر است که امیدمان را از دست ندهیم. شاید نوکیا نقشه‌های بزرگ‌تری در آستین داشته باشد.

ارسال نظر