آیا نمایشگر آیفون بعدی تغییر خواهد کرد؟

شاه کلید آیفون بعدی در صفحه نمایش آن نمایان است! چند درصد احتمال دارد آیفون جدید از نمایشگر جدیدی استفاده کند؟

آیا نمایشگر آیفون بعدی تغییر خواهد کرد؟

به گزارش کلیک، این روز ها شایعاتی مبنی بر توافق شرکت، اپل یکی از غول های دنیای فناوری در کالیفرنیا، با ال جی و سامسونگ برای به کارگیری یک صفحه نمایش متفاوت در آیفون بعدی دست به دست می شود. مجله الکترونیک تایمز کره جنوبی به نقل از یک منبع ناشناس نوشت: صفحه نمایش آیفون جدید OLED (organic light-emitting diode) خواهد بود که کیفیت بهتری را نسبت به LCD ها (liquid crystal display) که سال هاست به عنوان یک استاندارد در تجهیزات رایانه ای استفاده می شود، داراست.

این حرکت اولین تغییر اساسی اپل در فناوری صفحه نمایش آیفون از سال 2010 است. در این سال اپل صفحه نمایش رتینا را با قابلیت نمایش جزئیات بسیار زیاد که کاربران قادر به تمایز آن با یک تصویر چاپ شده نبودند، عرضه کرد. علی رغم این حرکت اپل از زمان عرضه اولین آیفون در سال 2007 هنوز به LCD ها متکی است.

یکی از سخنگو های زن شرکت اپل از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد. همچنین ال جی و سامسونگ نیز به درخواست ما برای توضیح در این مورد پاسخی ندادند. خبرهای منتشر شده قبلی از شرکت Nikkei ژاپن و دیگر منابع نشان دهنده برنامه اپل برای تغییر صفحه نمایش آیفون در سال های پیش رو است.

گمانه زنی ها در مورد آیفون بعدی به یک رقابت در دنیای فناوری تبدیل شده است. مجلات بزرگ و کوچک سعی می کنند اشاراتی به ویژگی های احتمالی آن داشته باشند. آیا آن باریک تر یا با سایز متفاوت خواهد بود و یا قابلیت شارژ بی سیم به آن اضافه می شود؟ حتی شایعاتی در مورد اینکه اپل قصد دارد مواردی را در آیفون مثل ورودی هدفون حذف کند، وجود دارد.

گاهی اوقات این شایعات حقیقت دارد ولی نهایتا اپل این قابلیت ها را در چند نسخه بعدی از محصولاتش استفاده می کند. مواقعی دیگر خبرنگاران سخنان کارکنان اپل را پوشش می دهند و گاهی اوقات نیز شایعات کاملا غلط از آب در می آید.

وقتی حرف از OLED می شود، هم می توان شایعات را باور کرد و هم میتوان آن ها را رد کرد.

برای مثال اپل قبلا از نمایشگر های OLED اظهار تنفر کرده بود. سه سال پیش مدیر عامل اپل، تیم کوک، این فناوری را فاجعه توصیف کرد.

کوک گفت: اگر شما مثل اکثر مردم بخواهید یک خرید آنلاین داشته باشید و بدانید رنگ محصولی که قصد خرید دارید دقیقا چیست باید قبل از اتکا به رنگ نمایش داده شده در نمایشگر OLED از یک نمایشگر دیگر استفاده کنید! (چرا که OLED در نمایش رنگ ها اغراق می کند)

اگر چه شاید این عقیده تا الان عوض شده باشد. بسیاری از رقبای اپل از زمان این سخنان کوک از نمایشگر های OLED استفاده می کنند و حتی اپل واچ عرضه شده در ماه آپریل نیز یه این تکنولوژی مجهز بود.

منبع: cnet.com

ارسال نظر