چرا احتمال خرید یک گوشی چینی توسط کاربران بسیار بالا رفته است؟

همه ی ما معتقدیم که محصولات چینی از جمله گوشی های هوشمند ساخت کشور چین بی کیفیت هستند ولی در چند سال اخیر با پیشرفت هایی که تولیدکنندگان چینی داشتند ورق برگشت، بطوریکه حتی ممکن است هر یک از ما گوشی هوشمند بعدی خود را از یک برند چینی انتخاب کنیم.

چرا احتمال خرید یک گوشی چینی توسط کاربران بسیار بالا رفته است؟

به گزارش کلیک ، هم اکنون تولید کنندگان چینی گوشی های هوشمند بیش از ۳۰ درصد سهم بازار را تصاحب کرده اند و به نظر می رسد در تلاشند تا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند. بر خلاف سال های گذشته، امروزه حتی می توان نام کمپانی های چینی مانند هوآوی، شیائومی، اوپو، لنوو و... را در بین ۱۰ تولید کننده ی برتر گوشی های هوشمند دید. اگر شما جزو طرفداران برندهای معروف و با سابقه هستید و معتقدید هیچگاه یک گوشی چینی نخواهید خرید، در ادامه با ما همراه باشید.

قیمت مقرون به صرفه

یکی از عوامل مهم در انتخاب گوشی، بی شک قیمت آن است. هر اندازه هم که برند و مشخصات گوشی برای شما مهم باشد، در نهایت قیمت تعیین کننده خواهد بود. همین مسئله یکی از عوامل موفقیت شرکت های چینی است، بطور مثال هنگامی که Mi 5 شیائومی را با LG G5 مقایسه می کنید متوجه خواهید شد که با سخت افزاری مشابه Mi 5 در حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان ارزانتر است و یا گوشی Nova Plus هوآوی با وجود سخت افزاری مشابه، قیمت کمتری نسب به محصول (Galaxy A5 (2017 سامسونگ دارد.

طراحی و کیفیت ساخت

نه تنها در کشور ما بلکه در همه ی دنیا، تولیدات چین به عنوان محصولاتی بی کیفیت تلقی می شوند و گوشی های هوشمند نیز جزو همین محصولات به حساب می آیند. در همین راستا کمپانی های بزرگ چینی تمام توان خود را بکار گرفته اند تا این وضعیت را به سود خود تغییر دهند، برای مثال Mate 9 هوآوی یا OnePlus 3T را در دست بگیرید تا متوجه ی کیفیت ساخت و طراحی آنها شوید.

برند مطرح

قطعا نمی توان منکر آن شد که مطرح بودن برند در خرید گوشی تاثیر گذار است. یکی از دلایلی که کاربران با وجود امکانات مشابه و قیمت ارزانتر به سراغ گوشی های چینی نمی روند همین مسئله است، از اینرو شرکت های مانند هوآوی و شیائومی و حتی میزو در تلاشند تا به برند خود هویتی جهانی بدهند. تا چند سال قبل نام برندهایی مانند هوآوی و شیائومی فقط در کشورهای آسیایی و چین شناخته شده بود، اما اکنون روزی نیست که در سایت های خارجی، خبری از این برندها منتشر نگردد که این امر نشان از تمایل این برندها برای حضور در بازارهای اروپا و امریکا دارد.

قابلیت های پیشرو

در چند سال اخیر سرعت پیشرفت تولید کنندگان چینی به حدی زیاد بوده که از برندهای معروف عقب نمانده اند و حتی در مواردی توانسته اند از آنها پیشی بگیرند. به‌طور مثال، Mi Mix شیائومی را در نظر بگیرید که با طراحی بدون حاشیه چشم‌ها را خیره کرد و یا مدل‌های متعددی از گوشی های میان‌رده‌ ای هوآوی که از دو لنز دوربین استفاده می کنند. از دیگر جنبه های پیشرفت برندهای چینی می توان به باتری آنها اشاره کرد، در شرایطی که امروزه تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند با مشکل شارژ باتری روبرو هستند گوشی چینی مانند ZTE Nubia N1 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و حتی بیشتر استفاده می کنند.

تنوع محصولات

در چند سال اخیر که طراحی محصولات برندهای معروف تکراری شده و هر سال شاهد طرحی مشابه مدل های قبلی هستیم، گوشی های چینی هر سال با رنگ و لعابی متفاوت به بازار عرضه می شوند.

با وجود اینکه کمتر پیش می‌آید یک شرکت در تمام رده‌های گوشی خود محصولات واقعا خوبی داشته باشد، اما در بین گوشی‌های رده‌پایین، میان‌رده و رده ‌بالای چینی می توان مدل‌هایی را پیدا کرد که هم از نظر طراحی و هم از نظر کیفیت، قیمت و قدرت گزینه ی خوبی برای خرید باشند.

ارسال نظر