ماجرای مشکوک نفوذ داعشی ها به eBay و PayPal

رسانه کلیک – پلیس فدرال آمریکا در گزارشی توضیح داد که یکی از اعضای داعش از سرویس‌های eBay و PayPal برای انتقال پول و کمک به این گروهک تروریستی استفاده کرده است.

ماجرای مشکوک نفوذ داعشی ها به eBay و PayPal

شهروند آمریکایی با نام محمد الشینوی، از شبکه‌های تأمین مالی داعش در انگلیس و بنگلادش بوده و در واقع تظاهر به فروش چاپگر در سایت eBay می‌کرد. او از طریق فروش چاپگر به گروهک تروریستی داعش کمک می‌کرد.

روند شناسایی این فرد در سال ۲۰۱۶ صورت گرفته و او دستگیر شده است ولی اف بی آی به‌تازگی اطلاعات این پرونده را منتشر کرده است.

درآمد الشینوی از طریق فروش چاپگر از سایت eBay، صرف خرید تجهیزات نظامی برای این گروهک تروریستی می‌شد. او برای شروع کار خود مبلغ ۸ هزار دلار از داعش دریافت و این پول را صرف خرید لپ‌تاپ، گوشی هوشمند، وی پی ان و تجهیزات کامپیوتری کامل کرده است و به‌ صورت مستمر با این گروه تروریستی در ارتباط بوده است.

نکته جالب اینجاست که محمد الشینوی انکار کرده که یکی از اعضای گروه تروریستی بوده و با این گروهک همکاری مستقیم دارد. او در اعترافات خود گفت: «من تنها از روش‌های درآمد این گروهک تروریستی اطلاع دارم و از حامیان آن نیستم و از برنامه‌های تروریستی داعش در آمریکا اطلاعی ندارم».

این اولین باری نیست که این گروه تروریستی از تکنولوژی به‌ عنوان پلی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند. نقش تلگرام در حمله تروریستی تهران بر هیچ‌کس پوشیده نیست. ضمن اینکه داعش یک شبکه اجتماعی اختصاصی راه انداخته است که از طریق آن اطلاعات سری خود را با امنیت بالا انتقال می‌دهد.

ارسال نظر